zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

E-mail marketing in 2012 transparanter

3 januari 2012 - Per 1 januari 2012 is de herziene Code E-mail in werking getreden. Een belangrijke wijziging in de e-mail marketingstrategie van het Nederlands bedrijfsleven. DDMA en Thuiswinkel.org hebben in samenwerking met VNO-NCW de nieuwe Code E-mail opgesteld. Deze vervangt de bestaande codes voor commerciële e-mail aan bedrijven en consumenten.

De herziening was noodzakelijk om de pas te lopen met technologische ontwikkelingen en strengere wettelijke eisen. De Stichting Reclame Code houdt toezicht op de naleving. 



Code voor commerciële e-mail
In de nieuwe Code E-mail staat omschreven hoe en wanneer organisaties (adverteerders, bestandseigenaren en bewerkers) commerciële e-mail mogen versturen. In de Code staan onder andere belangrijke bepalingen, waarin eisen worden gesteld aan transparantie in het vragen van: toestemming, de afmeldprocedure en derdeverstrekking. 

Voorbereiding
Dat de branche zich goed heeft voorbereid, blijkt onder andere uit de vele vragen die het DDMA bureau de afgelopen maanden heeft ontvangen. "Het is goed te zien dat de Code zo goed is opgepakt. Sinds vandaag moet de ontvanger te allen tijden weten waar hij aan toe is. De Code stelt hoge kwaliteitseisen aan transparantie in reclame via e-mail. Dit is niet alleen goed voor de consument, maar ook voor de organisaties die zich op deze manier positief onderscheiden," aldus Jitty van Doodewaerd, Compliance Officer DDMA. 

Meer weten?

Organisaties die nog niet hebben gecontroleerd of zij aan de Code E-mail voldoen, kunnen de Code downloaden op de website van DDMA. Daarnaast kan men hier terecht voor een Code E-mail checklist en aanvullende informatie.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vijf dingen die u niet moet doen als u relaties gaat mailen
 E-mail marketing? Kies voor ‘opt-in’.
 E-mail marketing in tien stappen
 Online marketing in B2B in 2014 relevanter dan persoonlijk contact
 
 
reacties
 
Joke  |   | 
25-09-2012
 | 
09:48 uur
Toch goed dat hier naar gekeken wordt. Ik vind het een goed punt dat er eisen worden gesteld aan een afmeldprocedure, deze is vaak onduidelijk.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10