zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Manager wil mobiel inzicht in omzet, kosten en klanttevredenheid

23 december 2011 - Nederlandse managers hebben op hun smartphone of tablet de meeste behoefte aan informatie over kosten, omzet en klanttevredenheid. 51 procent van de respondenten wil mobiel inzicht in kosten en 42 procent gebruikt zijn mobiele apparaat voor inzicht in omzet en klanttevredenheid. Dit blijkt uit onderzoek in opdracht van Kadenza.

Onderzoeksbureau SSI vroeg voor het onderzoek ruim 300 Nederlandse managers naar het gebruik van de smartphone en tablet in zowel persoonlijke als zakelijke context. 



Doorklikmogelijkheden
Informatie over medewerkerstevredenheid vindt de manager het minst interessant om via een mobiel apparaat te ontvangen. Slechts een op de vijf managers zegt hieraan behoefte te hebben. Ook aan onderwerpen als de marge (21 procent) en de klantprestaties (25 procent) is minder behoefte. Managers ontvangen de informatie op hun smartphone en tablet het liefst in de vorm van een grafiek (36 procent) of tabel (33 procent) met doorklikmogelijkheden voor meer detail. Minst in trek zijn dashboards en pushberichten (21 procent en 22 procent) als informatievorm. 

Juiste context
Erik Leene, directeur van Kadenza: "Om van Mobile BI een succes te maken is het simpelweg aanbieden van bedrijfsgegevens niet voldoende. Maak managers echt nieuwsgierig door nieuwe informatie real-time aan te bieden. Tablets en smartphones moeten de manager het complete verhaal laten zien, in de juiste context en vanuit het juiste perspectief. Aangevuld met goede security, kan het mobiel aanbieden van bedrijfsinformatie op deze manier daadwerkelijk bijdragen aan het succes van de organisatie als geheel."
Meer over het onderzoek kunt u bekijken via de volgende animatievideo.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Acht tips voor orde in uw digitale leven
 Manager maakt nog nauwelijks gebruik van mobiele bedrijfsapplicaties
 Steeds meer automobilisten zijn online onderweg
 Informatiebeveiliging is must voor organisaties die mobiel zakendoen
 
 
reacties
 
Mauritz  |   | 
15-04-2013
 | 
11:56 uur
Het is al zo moeilijk om de klantentevredenheid te peilen,omdat het verbale interview zelden betrouwbare informatie oplevert.Faire klachtenbehandeling is nog voor velen een brug te ver.Daar krijgt men geen premie voor . Medewerkerstevredenheid en arbeidsvoldoening zou men continu moeten kunnen monitoren.Ook met een exit-interview blijft men sukkelen ,nochtans verlaat de medewerker de organisatie en kan hij open en oprecht getuigen over disfuncties, verspilling van mentale energie of misstanden.Mentale energie en betrokkenheid verspilt men met mega-schepen. De kwaliteit van een goed gesprek en gedachtewisseling daar kijkt men over !
!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10