zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Brussel is de beste stad voor tweedehands auto

19 december 2011 - Brussel is de beste Europese stad om een tweedehands auto te kopen. In Parijs bent u het duurst uit, gevolgd door München en Frankfurt am Main. Amsterdam staat op een zesde plek, twee plaatsen lager dan een half jaar geleden. Dit blijkt uit het halfjaarlijkse stedenonderzoek van AutoScout24 in dertien Europese steden.

Voor het bepalen van de ranking vergelijkt AutoScout24 de prijzen van de ongeveer 130.000 occasions in zijn Europese database. Het is de derde keer dat het bedrijf een vergelijking maakt tussen de prijzen van tweedehands auto’s in de Europese metropolen. En hoewel de gemiddelde prijs van een occasion in Parijs het afgelopen jaar daalde – van 23.877 naar 22.182 euro, blijft de Franse hoofdstad voor de derde maal op rij de duurste stad. In München en Frankfurt am Main, de nummers twee en drie, steeg de gemiddelde prijs juist naar respectievelijk 19.325 en 19.275 euro.



Amsterdam
In de Nederlandse hoofdstad daalde de gemiddelde prijs van een tweedehands auto van 18.575 naar 17.533 euro. Daardoor behoort Amsterdam nu niet meer tot de top vier van duurste steden, maar bezet het de zesde plek.
Alleen in Hamburg, Rome en de al eerder genoemde top drie (Frankfurt, München en Parijs) bent u duurder uit.
Goedkoopst is Brussel, dat deze plek overneemt van Wenen. Een half jaar geleden was de Oostenrijkse hoofdstad nog de meest gunstige plek om een tweedehands auto te kopen. Weliswaar steeg zowel in Brussel als in Wenen het afgelopen jaar de gemiddelde prijs; in de Belgische stad was deze stijging relatief minder. In Brussel betaalt men gemiddeld 12.297, in Wenen 12.437 euro. Ook heeft Brussel van alle onderzochte steden het grootste aanbod van auto’s tot 5.000 euro. 

Marseille
Het grootste prijsverschil tussen nu en een half jaar geleden is te vinden in Marseille, daar daalde de gemiddelde prijs van 18.592 naar 14.535 euro. Jurgen Vugts, algemeen directeur AutoScout24 Nederland verklaart dit als volgt: "Het aandeel dure auto’s vanaf 25.000 euro was in Marseille met 24 procent erg hoog. In de tweede helft van 2011 vormen zij nog maar acht procent van het totale aanbod, wat invloed heeft op de gemiddelde prijs."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Autoverkopen november 2011 stijgen met 11,8 procent
 Landelijke dekking oplaadpunten elektrische auto's stap dichterbij
 Privé rijden zonder bijtelling mogelijk
 Nieuwe auto kiezen blijft serieuze aangelegenheid
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10