zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Automobilist wil 130 km per uur op snelweg

12 december 2011 - Wordt het nu wel of niet 130 kilometer per uur op de Nederlandse snelwegen? Het kabinet wikt en weegt, alleen de Nederlandse automobilist is hier heel duidelijk in: ruim 70 procent van de Nederlandse automobilisten is positief over het plan om de maximumsnelheid op snelwegen te verhogen van 120 naar 130 kilometer per uur.

Dit kwam eerder dit jaar al naar voren uit Het Nationale Automobilisten Onderzoek van www.eileen.nl. In dit onderzoek naar de Nederlandse automobilist werden 614 automobilisten gevraagd naar hun mening. 



Directe verhoging maximum snelheid

Een meerderheid (36,1 procent) van de automobilisten geeft bovendien aan niet te willen wachten, maar zien de maatregel bij voorkeur per direct nog ingevoerd worden. Twee op de tien automobilisten (21,5 procent) vindt dat de verhoging van de maximumsnelheid alleen op bepaalde wegen moet worden ingevoerd. Nog eens 12,7 procent van de respondenten geeft aan dit prima te vinden, echter op bepaalde wegen en op bepaalde tijden.

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Automobilist positief over plannen kabinet-Rutte
 Trage sites groter probleem dan files
 Bedrijfsleven blij met tracébesluit A4
 Nederlander vindt auto veilig – ondanks vele ongelukken
 
 
reacties
 
Edwin Dijk | Yooo Internet Marketing  |   | 
13-12-2011
 | 
04:06 uur
Ik merk het regelmatig als ik naar klanten toe ga. Je hebt veel meer het gevoel dat je opschiet. En dat is ook zo.

Op sommige snelwegen zou het onverantwoord zijn om de maximumsnelheid op te schroeven naar 130km/u, dat weer wel. In ieder geval mogen alle 120 wegen wat mij betreft naar 130.
Ad de Beer  |   | 
13-12-2011
 | 
10:31 uur
Laten we eerlijk zijn tegen elkaar. Er zijn, buiten het vrachtverkeer, twee soorten chauffeurs op de snelweg. De ene groep rijdt 110-130 de andere 70-95.
De wet die er aankomt doet wat veel wetten doen, de bestaande situatie vastleggen. Nu nog een minimum snelheid van 80 op de snelwegen en 100 op de linkerbaan (dan kunnen daar geen vrachtwagens op, dus kan dat inhaalverbod naar de prullenbak) en we zullen een geweldige afname van files zien.
Iedereen die niet harder durft of kan dan 70, we hebben prachtige secundaire wegen waar je optimaal kunt genieten van het landschap!

De voorspellingen van de stijging van het aantal verkeersdoden zijn gebaseerd op ''Stapel-onderzoeken'' overigens, de uitkomst stond al vast en de bewijzen zijn verzonnen.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10