'Nederlanders massaal op koopjesjacht onder werktijd'
29 november 2011 -
Onderzoek van mydealpage.nl onthult dat Nederlanders massaal onder werktijd speuren naar aanbiedingen op ‘daily deal sites’ zoals Groupon, LivingSocial en Groupdeal. Maar liefst 82 procent van de koopjesjagers bekijkt de aanbiedingensites op doordeweekse dagen tussen negen en vijf. Met name donderdag blijkt een populaire dag om op zoek te gaan naar een leuke deal.
Charles Maltha directeur van MyDealPage: "Wij waren bijzonder verbaasd toen we de resultaten zagen. We hadden verwacht dat mensen juist ‘s avonds of in het weekend op zoek zouden gaan naar speciale aanbiedingen en leuke activiteiten. Vooral de enorme terugkerende piek op donderdag verraste ons. Kennelijk zijn veel mensen juist op donderdagmiddag op zoek naar wat afleiding en speuren dan op kortingssites naar een koopje."
Kortingssites
Het aantal kortingssites dat valt te bezoeken is de afgelopen jaren wereldwijd explosief gegroeid. In de Verenigde Staten is het aantal kortingssites in enkele jaren gestegen van 120 naar 520. Ook in Nederland is het aantal aanbieders sterk gegroeid. Maltha: "In Nederland zijn kortingssites nog relatief nieuw. De gemiddelde Nederlander kent er waarschijnlijk maar één of twee. Het aanbod is echter vele malen groter. In Nederland verzamelen wij per dag ongeveer 180 aanbiedingen van 47 verschillende aanbieders. En daar komen bijna dagelijks nieuwe partijen bij."
Enkele minuten
Werkgevers hoeven zich trouwens niet al teveel zorgen te maken volgens Maltha. "Gemiddeld spenderen bezoekers slechts een paar minuten aan het zoeken naar een koopje. Dat is ook logisch want de meeste mensen kennen maar een paar kortingssites en die tonen slechts enkele aanbiedingen per dag. Die moeten dan ook maar net bij je passen."