zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Keuzemenu is grote ergernis voor beller

24 november 2011 - Onderzoek in opdracht van SPARQ laat zien dat de meerderheid van de consumenten zich liever door een telefonist(e) laat helpen, dan door een computerstem, 65 procent geeft de voorkeur aan een stem van vlees en bloed. De irritatie dat je verplicht door een betaald keuzemenu moet gaan is hoog, daarom wil 87 procent van de respondenten dat je al direct bij de start van het menu kan kiezen voor een telefoniste.

Deze cijfers werden vandaag toegelicht door Daniëlle Santen, directeur van SPARQ, tijdens de uitreiking van de jaarlijkse Telefoniste van het jaar verkiezing. De eer ging dit jaar naar Marjolein Dubbeldam van Avantage Automatisering in Capelle aan den IJssel. Via mystery calls en mystery visits werd zij door de jury unaniem als beste beoordeeld van alle 50 genomineerde kandidaten. Zij scoorde zeer goed op alle criteria en was zeer overtuigend op het onderdeel gastvrijheid. "Marjolein heeft een zeer positieve uitstraling. Dit klinkt door in haar stem en zorgt voor een sprankeling in het gesprek,,vermeldt het juryrapport. 



Klantenservice
"Vreemd genoeg bereiken bedrijven het tegenovergestelde van wat ze met een keuzemenu nastreven. Ze denken dat ze hun service verbeteren, maar feitelijk vindt de beller dat deze techniek het gesprek onnodig langer en dus duurder maakt. Zeker als er nog extra betaald moet worden bovenop het normale tarief," aldus Santen. "Deze uitkomsten laten zien dat u zich met een goede telefonische ontvangst echt kunt onderscheiden. Dat geldt natuurlijk ook voor een toegewijde receptioniste, dat is minstens zo belangrijk voor een goede totale ontvangstbeleving". 

Persoonlijke hulp
SPARQ herkent de huidige trend dat wanneer men belt, men ook echt iemand persoonlijk wil spreken. "Dat heeft te maken met de inburgering van internet, voordat men de telefoon pakt heeft men allang zelf gezocht op het net. Als u er dan niet uitkomt en gaat bellen wilt u echt persoonlijk geholpen worden," concludeert Santen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Telefonische bereikbaarheid: er valt nog veel te winnen
 Telefooncentrale ‘in the cloud’ wint aan populairiteit
 Eenmanszaken telefonisch slecht bereikbaar
 Onvriendelijke receptionist kost klanten
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10