8 november 2011 -
Een nieuwe modelovereenkomst voor gemeenten en stichting e-laad maakt het mogelijk om snel afspraken te maken over de plaatsing van publieke oplaadpunten. Daarmee is een belangrijke stap gezet naar landelijke dekking van de laadinfrastructuur voor particulieren; een goede ontwikkeling voor het elektrisch rijden en voor iedereen die een elektrisch voertuig wil aanschaffen.
Ben heel blij om dit artikel te mogen lezen. Stel je toch eens voor, ik stap ’s ochtends in Zeeuws Vlaanderen om naar een bespreking in Utrecht te gaan. Lekker 2 uur rijden, oh ik vergeet even dat we al een actieradius van wel (mits je heel voorzichtig rijdt en niet te hard) van 100 km, dus 2 keer heen de accu opladen, dus om 11 uur moet ik er zijn en dat houdt in dat ik 4 tot 6 uur nodig heb om in Utrecht te komen.
Leuk die zogenaamde milieu vriendelijke elektrische auto, jammer dat de productie vervuilender is dan een gewone auto en ja ze stoten geen CO2 uit, dat doen de centrales wel voor hen. Het is wat je de mensen wil laten geloven. En natuurlijk doen onze politici hier met heel hun inzet in mee.
Dan liever de trein nemen, oh ik vergeet even dat ik niet in Nederland woon, maar in Zeeuws Vlaanderen, dus geen treinen hier en ja dank zij de bezuinigingen zijn de meeste bussen weggesaneerd en vervangen door onveilige oncomfortabele buurtbusjes, met vrijwilligers achter het stuur, zelf de bescherming van een chauffeur met al zijn vereiste papieren wordt niet meer nagekomen.
Wat leven we toch in een heerlijk land!