zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlandse prestatiecultuur niet meer van deze tijd

4 november 2011 - Het Nederlandse bedrijfsleven reageert traag op organisatietrends ten opzichte van buitenlandse bedrijven. Onderzoek toonde al eerder aan dat Nederland slecht scoort op het gebied van innovatie (Global Entrepreneurship Monitor). Managementinnovaties zoals High Performance Organization zien daardoor ook moeizaam het daglicht, terwijl dit essentieel is om in het huidige klimaat onderscheidend te zijn.

"Ook managementtechnieken moeten met hun tijd meegaan, want bedrijven die niet veranderen blokkeren het aanpassingsvermogen en het innovatieve denken van hun mensen," vertelt veranderexpert Peter Stoppelenburg in het boek 'High Performance 3.0'. 'High Performance Organization (HPO), een relatief jonge managementtechniek, geeft deze vernieuwende focus en laat zien hoe je bedrijven écht beter kunt maken.' 



Mens en prestatie
Waarom neemt het Nederlandse bedrijfsleven genoegen met middelmatige prestaties terwijl excellente prestaties echt geen brug te ver zijn? Dat is de hamvraag die High Performance 3.0 behandelt. "Een organisatie kan niet optimaal concurreren als ze niet het allerbeste uit hun mensen haalt. Daarom is deze managementinnovatie vooral gericht op de factor mens en hun prestaties," aldus Stoppelenburg. 

Van Good naar Great

Een High Performance Organisatie 3.0 vindt zichzelf keer op keer opnieuw uit om business en persoonlijke groei te bewerkstelligen. Met High Performance 3.0 brengt hij een praktijkboek over het HPOgedachtegoed en laat de wetenschappelijke fundering van HPO samenvallen met praktische toepasbaarheid. Hij onderscheidt acht High Performance-elementen die noodzakelijk zijn om te komen tot een High Performance Organisatie. Bij elk van deze pijlers vertellen verschillende Nederlandse bedrijven over hun high performance uitdaging en successen in uitgebreide cases. Zo schreven co-auteurs mee van onder andere KPN, Desso, Quooker, Essent, Ernst & Young, Interpolis, Jumbo Supermarkten, Landal Greenparks en Ciber.
"Door in de juiste balans te werken met de acht High Performance pijlers leren managers en professionals ver boven de middelmaat uit te stijgen, te motiveren en tot nieuwe ideeën, kansen en oplossingen te komen," licht Stoppelenburg toe. "High Performance dus vanuit de organisatie, het team en vooral ook vanuit uzelf."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vier stappen om een ‘high performance organization’ te worden
 Vijf pijlers voor High Performance Organizations
 'Nederlandse bedrijven missen Steve Jobs mentaliteit'
 Rinnooy Kan luidt noodklok over kenniseconomie
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10