zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Gezonde lunch is de norm

21 oktober 2011 - Gezond lunchen is de norm die voor het overgrote deel van de bedrijfsrestaurant bezoekers naar volle tevredenheid kan worden ingevuld. Wel zijn er verschillen tussen mannen en vrouwen. Dat blijkt uit onderzoek van Veneca in samenwerking met Blauw Research naar de (gezonde) lunchgewoontes van 400 bezoekers van bedrijfsrestaurants .

Tussen mannen en vrouwen bestaan een aantal opvallende verschillen. Voor mannen zijn bijvoorbeeld gebakken vis (vijftien versus zes procent) en een warme maaltijd (acht versus twee procent) ingrediënten van een gezonde lunch. Vrouwen noemen vaker dan mannen bruin brood (98 procent versus 86 procent), salade (71 procent versus 57 procent) en hartig beleg (72 procent versus 45 procent). 



Lunchprijs
Mannen zijn daarnaast bereid om meer te betalen voor een gezonde lunch. Voor 23 procent van de mannelijke bezoekers van bedrijfsrestaurants is een gezonde lunchprijs van vier tot zes euro acceptabel. Voor vrouwen is dit tien procent. 

Meer uitkomsten
- 45 procent van de vrouwelijke werknemers maakt een lunchwandeling versus 23 procent van de mannen.
- Vrouwen nemen meer fruit (30 procent) en salade (31 procent) dan mannen (achttien en veertien procent) bij de lunch.
- Meer dan de helft (54 procent) van de werknemers is tevreden over de prijs-kwaliteitverhouding in het bedrijfsrestaurant.
- 77 procent van de werknemers luncht regelmatig tot dagelijks in het bedrijfsrestaurant.
- negen op de tien werknemers is tevreden over de mogelijkheden om een gezonde lunch te bestellen.
- De gezonde lunch Top vijf bestaat uit: bruin brood, fruit, salades, hartig beleg en melk.
Tot slot wijst het onderzoek uit dat de meerderheid van de werknemers (55 procent) het aanbieden van gezonde lunches de verantwoordelijkheid van de werkgever vindt.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Werkend Nederland luncht tegen honger in Afrika
 Werknemers straks massaal aan halve kroket
 Werkende heeft het te druk voor lunch
 Managementassistent luncht vaak achter computer
 
 
reacties
 
JAN ARIËN  |   | 
24-10-2011
 | 
03:44 uur
met het verloop van een werkdag in gedachten
is het beste om een soort van broodtrommel met licht verteerbare ingredienten thuis samen te stellen naar eigen smaak

waar je altijd op kan terugvallen

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10