zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Financieel verkooppraatje kent negen generieke valkuilen

17 oktober 2011 -  Consumenten die financiële producten aanschaffen zijn niet alleen kritiekloos en nemen snel genoegen met onvolledige informatie, ze trappen ook nog eens in generieke valkuilen tijdens het verkooppraatje van de adviseur. Dat kan achteraf leiden tot hogere lasten en langere looptijden.

Een eerste valkuil is het gebruik van moeilijke woorden door de verkopers. Hoewel financieel adviseurs officieel geen koppelverkoop mogen doen, is de tweede valkuil dat verkopers klanten meerdere producten tegelijk proberen aan te smeren. 


Lees verder in Vaknieuws.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 100 procent pensioenzekerheid bestaat niet
 Crisis maakt Nederlander financieel bewust
 Tien tips voor een carrière in de (direct) sales
 Excellente verkoper is herkenbaar aan zes eigenschappen
 
 
reacties
 
Vivera Waterbedden  |   | 
17-10-2011
 | 
21:21 uur
''Valkuilen'' en ''verkooppraatje'' klinken nogal negatief. Was de titel van het artikel ''9 tips voor effectiever verkopen'' geweest, dan wast het (A) een positiever verhaal geweest, maar ook relevanter voor op dit medium. Of zie ik het verkeerd?

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10