zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vrouwen kiezen voor effectiviteit, mannen voor macht

12 oktober 2011 - Voor vrouwen zijn communicatie en persoonlijke effectiviteit de belangrijkste ‘bijspijker’ thema’s. Mannen richten zich meer op managen & leidinggeven. Een op de vijf zakelijke professionals in Nederland leest vakinhoudelijke informatie om stappen te kunnen maken in zijn of haar carrière.

Dit blijkt uit onderzoek van Managementboek.nl naar de interesse in vakinhoudelijke onderwerpen. Hiervoor ondervroegen zij 527 zakelijke professionals in Nederland.


Vrouwen hebben zich de afgelopen maanden met name verdiept in vakinhoudelijke informatie om beter te leren communiceren en de persoonlijke effectiviteit te verbeteren. Mannen richten zich ook wel op communicatie, maar zijn het meest geïnteresseerd in informatie over managen en leidinggeven (en training en coaching). Daarnaast vindt 22 procent van de mannen project management een interessant thema, terwijl dit voor slechts twaalf procent van de vrouwen geldt. 

Kennis is macht
Een op de vijf zakelijke professionals verdiept zich bewust in vakinhoudelijke informatie om zo hoger op te kunnen komen. Kees Visser van Managementboek.nl "Kennis is nog steeds macht. Wie niet op de hoogte is van ontwikkelingen in de markt of een stuk geschiedenis mist, zal niet snel stappen maken in de toekomst. Op de hoogte blijven van vakinhoudelijke ontwikkelingen is dan ook noodzakelijk om goed te kunnen functioneren." Het merendeel van de business professionals (81 procent) leest vakinhoudelijke stukken om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen in zijn vakgebied. 78 procent past de vergaarde kennis ook daadwerkelijk toe in de dagelijkse werkzaamheden. 

Top vijf redenen om kennis te vergaren

1. Op de hoogte blijven van ontwikkelingen (81 procent)
2. Te gebruiken bij dagelijkse activiteiten (78 procent)
3. Ter inspiratie (46 procent)
4. Hogerop te komen (20 procent)
5. Een carrièreswitch te kunnen maken (11 procent)

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Websites en blogs belangrijkste informatiebron voor professionals
 Professional nog niet overstag voor e-book
 Nederlandse manager vertrouwt op e-mail als informatiebron
 Jury kiest genomineerden Managementboek van het Jaar
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10