zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vijf Nederlanders gaan World of Difference maken

7 oktober 2011 - Vijf Nederlanders gaan vanaf 1 januari 2012 in het buitenland aan de slag voor het goede doel. Deze week werd bekend wie de internationale topfuncties bij dance4life, SOS Kinderdorpen en kinderrechtenorganisatie Plan in de wacht hebben gesleept. De internationale banen worden beschikbaar gesteld in het kader van het World of Difference-programma, dat voor de zevende keer door de Vodafone Foundation is georganiseerd.

Tijdens een feestelijke avond zijn de vijf winnaars bekendgemaakt door presentatrice Froukje Jansen. Zo wordt Jeppe Schilder de nieuwe manager communicatie- en nieuwe media voor dance4life in Kenia. Gaat Rosemary Slagmolen in Afrika aan de slag als innovatiemanager voor SOS Kinderdorpen. En ondersteunt Floor Catshoek kinderrechtenorganisatie Plan vanuit Azië als communicatie- en nieuwe media-expert.


Droombaan nationaal en internationaal
Twee kandidaten hebben gewonnen in de categorie waar kandidaten zelf een projectvoorstel insturen. Celina Korthals won de ‘droombaan nationaal’. Zij kan hierdoor de stichting Big Brothers Big Sisters in Nederland verder professionaliseren en uitbereiden. Amanda van Elteren won in de categorie ‘droombaan internationaal’. Zij werkt het komende jaar in het C.C.A.P. Mission Hospital in Nkhoma (Malawi). Op de kinderafdeling in dit ziekenhuis gaat Amanda een intensive care opzetten. 

Ruim 80.000 stemmen

In totaal verzamelden de World of Difference-kandidaten tijdens de campagneperiode meer dan 80.000 stemmen. Vooral de droombaan internationaal was erg populair. Ruim een derde van het aantal stemmen ging naar kandidaten die een internationaal projectvoorstel hebben ingediend. "Dit jaar was de kwaliteit van de kandidaten erg hoog. Dat zag je niet alleen terug in het aantal stemmen, maar we werden de afgelopen weken ook meerdere keren verrast door kandidaten met mooie artikelen in de krant," aldus Danielle Puma, directeur van de Vodafone Netherlands Foundation. "Die gedrevenheid in de campagnetijd zag je ook terug in de sollicitatiegesprekken. Voor de meeste goede doelen gaf dat vaak de doorslag in de keuze voor hun nieuwe collega."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nieuwe kansen om een ‘world of difference’ te maken
 Groeiende interesse maatschappelijk relevant werk onder professionals
 MVO: goed voor de winst
 Steeds bredere steun voor Eerlijke Bankwijzer
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10