15 september 2011 -
Het is zover! De zeventienkoppige jury heeft de genomineerden voor de NIMA AWARDS 2011 bekend gemaakt. Uit vele inzendingen zijn vijf kanshebbers per categorie gekozen die tot 20 oktober hun case kunnen voorbereiden om uitgeroepen te worden tot finalist van hét Marketing Event van 2011. De winnaars worden tijdens de NIMA AWARDS 2011 op 24 november gekozen en bekroond.
René Repko, marketingdirecteur van de Hema en juryvoorzitter van de NIMA AWARDS 2011: ‘Het meest spannende in de lijst zijn de 'wild horses', cases die niemand op z’n netvlies had, en die ineens naar boven komen’.
Marketingbedrijf van het jaar De genomineerden in de categorie Beste Marketingbedrijf van het jaar zijn:
• KLM
• Wehkamp
• Jumbo Supermarkten
• ASN
• Scotch & Soda
Duurzaam Ondernemen
De genomineerden in de categorie Duurzaam Ondernemen zijn:
• Plus Supermarkten
• Ugly Foods
• Ricoh
• Arla Foods
• DSM
Klantgericht Ondernemen
De genomineerden in de categorie Klantgericht Ondernemen zijn:
• SOA Aids Nederland
• Rituals
• Vanmoof fietsen
• Seats2meet.com
• Cool Blue
Digitale Marketing
De genomineerden in de categorie Digitale Marketing zijn:
• Vodafone
• Droam.nl
• ID&T
• Eliza was here
• We transfer
Inspiratiebronnen
Frank van Delft, directeur NIMA: ’Net als alle andere prijzen zijn de NIMA AWARDS een waardering voor het geleverde werk, maar daarnaast zijn het stuk voor stuk inspiratiebronnen voor de toekomst."
De cases worden op dit moment gebouwd in samenwerking met de Senior Marketing Professionals (SMP) die dit traject als onderdeel van hun permanente educatie ondersteunen. De twintig finalisten die op 20 oktober door de vakjury gekozen worden, zullen tijdens het Awards event op 24 november hun case pitchen om zo de steun van de jury en de event bezoekers voor zich te winnen.