17 september 2001 -
Albert Heijn werft de komende weken nieuwe medewerkers via SMS. De winkelketen verspreidt op middelbare scholen 300.000 bekers met een telefoonnummer.
Door naar dit nummer te SMS'en tonen jongeren hun interesse in een baan bij Albert Heijn. Deze manier van communiceren verlaagt de sollictiatiedrempel. Albert Heijn voert het project uit in samenwerking met HotSMS.
In week 38 en 39 verspreidt De Beker Media de plastic bekers op middelbare scholen door heel Nederland. Wie interesse heeft in een baan als verkoopmedewerker, kan zijn of haar postcode naar dit nummer SMS' en. Deze postcode wordt gekoppeld aan het dichtstbijzijnde Albert Heijn-filiaal. Dit filiaal neemt telefonisch contact op met de sollicitant en maakt een afspraak voor een persoonlijke kennismaking. De actie volgt op een andere succesvolle actie, die HotSMS uitvoerde voor Albert Heijn. Vanuit een database stuurde HotSMS een wervende SMS naar jongeren tussen de 15 en 24, in de omgeving van Amstelveen en Rotterdam. De 600 SMS'jes in Amstelveen resulteerden in 8 nieuwe werknemers, de 3000 SMS'jes in Rotterdam zorgden voor 15 nieuwe medewerkers. De database van HotSMS bevat ruim 160.000 nummers van jongeren.