2 september 2011 -
De jonge talenten van nu zijn de consumenten, klanten, CEO's en leiders van de toekomst. Deze talenten gaan het heel anders doen. Deze jongere generatie talenten zal andersoortige bedrijven bouwen. In 2025 zijn naar verwachting ruim vijf miljard mensen online met elkaar verbonden. Dat geeft mensen aanzienlijk meer mogelijkheden om invloed uit te oefenen.
Men zal voortdurend communiceren, samenwerken, relevante kennis verzamelen, delen en verbinden. Ook organisaties zullen zich, onder leiding van deze jongere generatie, moeten transformeren naar een meer global mindset. Het gaat steeds meer om coöperatie, openheid, ondernemerschap, creativiteit en het nemen van eigen verantwoordelijkheid.
CEO for one day
Om de proef op de som te nemen gaat op 13 oktober een vijftiental zorgvuldig geselecteerde, jonge toptalenten de uitdaging aan om als 'CEO for one day' aan de slag te gaan. Zij zullen gaan ervaren wat het is om vanuit hun 'global mindset' voor één dag een grote organisatie te leiden.
Welke organisaties doen mee
Organisaties als de Gemeente Rotterdam, Deloitte, Erasmus Medisch Centrum, Port of Rotterdam, Shell Nederland, ABN/AMRO Rotterdam, Rotterdam Airport, ING Rotterdam, Humanitas, nrc.next en de Erasmus Universiteit hebben hun bestuursstoelen al ter beschikking gesteld.
Ambitie toptalenten
Volgens organisatrice Isis Spuijbroek van TEDxRotterdam is het enthousiasme van de bedrijven aanstekelijk. "Je ziet de twinkeling in hun ogen als je het over de wissel hebt. Trots dat ze de ambitie van toekomstige toptalenten kunnen voeden." De opdracht die deze CEO's van de toekomst op deze dag meekrijgen is: "Hoe zou jij als CEO het verschil maken?".
YER Campus Recruitment verzorgt de selectie van de vijftien 'CEO's for one day' en de selectie van de 1200 deelnemers voor de 'Conference on Future Leadership'. Studenten kunnen zich nog tot 26 september aanstaande aanmelden voor de conferentie, de inschrijving voor de 'CEO for one day' sluit op 5 september.