31 augustus 2011 -
Berekeningen wijzen uit dat de iPhone de goedkoopste smartphone voor bedrijven is en BlackBerry en Android op kostengebied verslaat. BlackBerry-gebruikers hebben meer hulp nodig dan iPhone-gebruikers, en gebruikers van Android het meest van allemaal. Tot die conclusie komt ClickFox op 6Minutes.be.
Noord-Amerikaanse BlackBerry-gebruikers zouden samen wel 46 miljoen dollar meer uitgeven aan support dan iPhone-gebruikers, en voor de Android-gebruikers is dat 97 miljoen per jaar.
Meerdere leveranciers
De belangrijkste reden voor de hogere kosten lijkt te zijn dat bij problemen met een BlackBerry of een Android vaker meer dan één leverancier betrokken is, zodat oproepen voor hulp moeten worden doorgegeven en discussies langer aanslepen. En waarschijnlijk brengt de iPhone gebruikers het minst in verwarring. De Android-toestellen lijken op dat vlak het ergst te zijn: 77 procent van de oproepen bij de helpdesks moeten worden doorgeschakeld naar een andere leverancier.
Bron:6Minutes
Interessant stuk! Los van de technologische verschillen en support denk ik dat de iPhone niet per definitie de goedkoopste of duurste hoeft te zijn. Elke organisatie kijkt natuurlijk anders naar investeringen. De één kijkt naar de TCO en een ander naar het gebruiksgemak dat het oplevert voor de personen die ermee moeten werken. Want dat is m.i. natuurlijk het aller belangrijkst! Persoonlijk vind ik het drama om met een BB rond te lopen, de iPhone (en ook iPad) hebben een veel beter user experience.