zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Travelmanager vergeet bijkomende kosten

31 augustus 2011 - Het reizende bedrijfsleven houdt onvoldoende bij wat er wordt uitgegeven aan toeslagen van luchtvaartmaatschappijen voor dienstverlening die voorheen bij de ticketprijs inbegrepen was, zoals het inchecken van koffers. Dit blijkt onderzoek van GBTA en Egencia. Slechts 21 procent van de 651 ondervraagde travel managers in Noord-Amerika en Europa heeft gegevens beschikbaar over dergelijke toeslagen.

GBTA waarschuwt op Zakenreis.nl dat deze kosten tot acht procent van de totale reisuitgaven kunnen uitmaken. Van de 79 procent die momenteel niet kijkt naar de extra uitgaven, denkt 41 procent dat dit komend jaar wel gaat gebeuren en zes procent verwacht binnen twee jaar hierop te gaan sturen. Vijf procent houdt het op langer dan twee jaar of nooit en 42 procent heeft geen idee. 



Bagagetoeslagen
Van de travel managers die zich wel bezighouden met de toeslagen, doet 81 procent dat via het interne declaratiesysteem. Daarnaast gebruikt 53 procent de gegevens van de corporate creditcard, terwijl 23 procent informatie ontvangt van de zakenreisagent.
De bedrijven stellen zich soepel op ten aanzien van de kosten van het inchecken van bagage: 91 procent accepteert declaraties voor bagagetoeslagen. 73 procent is bereid te betalen voor de wijzigingskosten van vliegtickets en 47 procent vergoed de kosten van inflight maaltijden. Slechts dertien procent doet dit voor toeslagen voor voorkeurstoelen, bijvoorbeeld met meer beenruimte, acht procent voor prioriteit bij het instappen en drie procent voor inflight entertainment. 

Parkeren wel, minibar niet
Eenmaal in het hotel vergoedt 89 procent van de travel managers de parkeerkosten van de reizigers, 84 procent accepteert declaraties voor het gebruik van internet en 70 procent voor de luchthavenshuttle. Minder vaak geaccepteerd zijn kosten die worden gemaakt voor een late check-out (24 procent), een vroeg check-in (23 procent), gebruik van het fitnesscentrum (21 procent), consumpties uit de minibar (negen procent) en entertainment (vier procent).


Bron: Zakenreis.nl
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Hoge olieprijs schadelijk voor zakenreizen na 2011
 Eén op tien zakenmensen ooit bestolen op zakenreis
 Zakenreizen helft van de tijd onnodig
 Zakenreis kan veel goedkoper
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10