zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Mannen kicken op tablets, vrouwen relaxen liever met e-reader

26 augustus 2011 - Zowel tablets als e-readers stijgen in populariteit. En nu blijkt er toch een genderverschil in de voorkeur te zitten. Vrouwen zitten het liefst met een e-reader op schoot, mannen kunnen de tablet steeds moeilijker missen. Dit stelt eMarketer op 6Minutes.be. Volgens een schatting van eMarketer is de verkoop van e-readers dit jaar met 60 procent toegenomen en die van tablets met maar liefst 178 procent.

De 'early adopters' van elektronische gadgets zijn doorgaans jong, hebben een hoog inkomen en zijn mannelijk. Nu begint de markt volwassen te worden, aldus eMarketer. Ook oudere gebruikers en vrouwen voelen zich aangesproken. 



Boeken versus kranten
Het onderzoek 'Survey of the American Consumer' in april van dit jaar van GFK MRI toonde aan dat mannen een kwart meer kans hebben dan vrouwen om een tablet te bezitten. Bij vrouwen is de waarschijnlijkheid dat ze een e-reader hebben 52 procent groter dan bij mannen. De bevindingen sluiten enigszins aan bij het feit dat vrouwen liever boeken lezen en mannen zich uren in kranten en tijdschriften kunnen verdiepen.


Bron: 6Minutes
 
 Doorsturen   3 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Professional nog niet overstag voor e-book
 Mobiele managers multi-tasken vaker buiten kantoortijd
 Eigen smartphone en tablet mogen mee naar het werk
 Acht redenen waarom de iPad tegen zou kunnen vallen
 
 
reacties
 
Elisabeth Gilin  |   | 
29-08-2011
 | 
11:48 uur
Dat vrouwen veel meer de voorkeur zouden geven aan een E-reader dan aan een tablet, wens ik te betwijfelen. Je kunt je afvragen of dit een werkelijk 'genderverschil' is. De vrouwen die ik ken geven absoluut de voorkeur aan een tablet! Die zij buiten de vele andere functies wellicht wat meer dan mannen als E-reader gebruiken.2z3pd2
ebooks  |   | 
30-09-2011
 | 
16:43 uur
Elisabeth, Ik vraag me inderdaad ook af of dit een gender verschil is. Ik wacht graag verder onderzoek af.
ebook  |   | 
29-02-2012
 | 
20:00 uur
Een tablet is niet alleen bedoeld voor eboeken maar ook andere apps. Vrouwen zijn volgens mij verder niet geinteresseerd in technologische hoogstandjes. Vandaar de keuze om een simpele reader te kopen. Dat denk ik dan! :)

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10