zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Sparen is belangrijkste doel van vakantiebaan

18 juli 2011 - Bijna twee derde (60 procent) van de vakantiewerkers in Nederland zet zijn of haar loon op de spaarrekening. Unique heeft ruim 1.400 vakantiekrachten gevraagd wat zij ‘doen met hun poen’. In 2009 zette slechts 29 procent het geld op de spaarrekening, dus binnen twee jaar is dit aantal ruim verdubbeld.

Er zijn nog wel vakantiekrachten die hun loon meteen uitgeven. Zo geeft achttien procent aan dat zij het geld direct in een vakantie steken. Het aanschaffen van kleding, games en aankopen voor zichzelf staat met twaalf procent op de derde plek. Uitgaan en leuke dingen doen staat met tien procent op de laatste plek. 



Grote uitgaven
"In twee jaar tijd zien wij een verdubbeling in het aantal jongeren dat hun vakantiewerkloon op een spaarrekening zet," vertelt Raymond Puts, algemeen directeur van Unique. "Dit geld wordt dus niet direct in de vakantieperiode uitgegeven maar opzij gezet voor grotere uitgaven in de toekomst, zoals voor de studie of een grote aankoop zoals een auto of een scooter."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vakantiewerk zit weer in de lift
 Vraag naar vakantiekrachten stijgt
 Studenten willen vooral uitdagend vakantiewerk
 Kerstbonus: uitgeven of sparen?
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10