zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlandse bedrijven zetten acties op voor getroffen Amerika

16 september 2001 - Nederlandse bedrijven met grote belangen in de Verenigde Staten hebben de afgelopen dagen hulpacties op touw gezet voor de slachtoffers van de terroristische aanslagen in het land.

Daartoe behoren Ahold, Heineken en Unilever.



Ahold heeft het American Heroes Fund opgericht. Klanten en medewerkers van de 1300 winkels aan de oostkust kunnen daarin geld storten. Ahold verdubbelt het bedrag tot maximaal 1 miljoen dollar.

Verder hebben Aholds dochterbedrijven Stop & Shop en Giant vrachtwagens met levensmiddelen en medicamenten naar het rampgebied in New York gestuurd. Die vertegenwoordigen volgens een woordvoerder van Ahold een waarde van enkele miljoenen dollars. De goederen worden geleverd aan het Rode Kruis.

Unilever maakte vrijdag bekend 2 miljoen dollar te schenken, vooral aan kinderen van overleden slachtoffers. Heineken heeft gratis bier geleverd aan reddingswerkers. Werknemers van het bedrijf geven bloed en kleding. Ook zal Heineken geld geven. Ook de financiële instellingen ING, ABN Amro en Aegon dragen hun steentje bij.

Het bedrag aan donaties van Amerikaanse bedrijven was vrijdag opgelopen tot meer dan 100 miljoen dollar. De grootste bedragen kwamen van de effectenbank Morgan Stanley Dean Witter, die de belangrijkste huurder was in het verwoeste World Trade Center, olieconcern Exxon Mobil, het conglomeraat General Electric en farmaciebedrijf Merck.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10