zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

MVO: meer dan geld geven

14 juli 2011 - Hoewel de meeste MVO-initiatieven nog steeds (tenminste deels) ingegeven worden door goed willen doen, zien steeds meer grote ondernemingen ze ook als strategische toevoeging aan hun bedrijfsactiviteiten. In ieder geval in Groot Brittannië, zo blijkt uit Brits onderzoek van Deloitte.

MVO heeft steeds vaker een commerciële compontent. Met MVO kunnen bedrijven immers gemakkelijker nieuwe markten aanboren, het beste personeel aantrekken, nieuwe klanten voor zich winnen en strategische allianties ontwikkelen. MVO gaat hierbij veel verder dan het doneren van geld: bedrijven bieden steeds vaker hun eigen expertise, kennis en personeel aan voor maatschappelijke doelen. Daarbij worden MVO-programma’s steeds vaker aangewend om relaties op te bouwen met overheden, leveranciers en klanten. Ook het motiveren van personeel en het versterken van de bedrijfscultuur spelen een belangrijke rol.


MVO-organisaties op hun beurt kunnen hun voordeel doen met de kennis en de contacten van hun zakelijke partners.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 MVO: goed voor de winst
 MVO steeds minder vrijblijvend
 Crisis of niet, MKB heeft volop aandacht voor duurzaamheid
 MVO is vooral tactische keuze
 
 
reacties
 
Arie van Ingen  |   | 
14-07-2011
 | 
11:33 uur
Mooi om te zien dat MVO activiteiten meer en meer vanuit de kern bekeken en uitgevoerd worden. Intrinsiek geladen activiteiten zorgen voor meer duurzaam succes. MVO in Nederland kan efficiënter en effectiever ingezet worden door de koppeling te zoeken tussen CSR, HRM, CRM en Marketing.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10