zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Autoverkopen stijgen in eerste halfjaar 2011

5 juli 2011 - In het eerste half jaar van 2011 zijn er in Nederland in totaal 328.545 nieuwe personenauto's geregistreerd. Ten opzichte van dezelfde periode in 2010 (270.106 stuks) is dat een stijging van 21,6 procent. Dit blijkt uit de vandaag verschenen officiële cijfers van RAI Vereniging, BOVAG en RDC.

In de maand juni van dit jaar werden er 50.683 nieuwe personenauto's geregistreerd, ten opzichte van dezelfde maand in 2010, toen er 50.681 nieuwe personenauto's werden geregistreerd, zijn de registraties nagenoeg gelijk gebleven. Peter Janssen, directeur RAI Vereniging: "Dat de verkopen over juni 2011 minder positief lijken in vergelijking met voorgaande maanden, komt omdat juni 2010 relatief zeer goede autoverkopen liet zien. 



Belastingvoordelen
Eric Tak, voorzitter BOVAG Autodealers, heeft nog een tweede argument: "We gaan er vanuit dat de publiciteit rond de zogenoemde Autobrief gezorgd heeft voor een wat afwachtende houding bij de consument. Even was onduidelijk hoe het met de autobelastingen zou gaan verlopen. En in de media verschenen onjuiste berichten dat de stimulering van schoon en zuinig volledig zou worden geschrapt. Niets is minder waar. De stimulering wordt zeer geleidelijk aangepast, maar zeker niet geschrapt. En inmiddels is duidelijk dat het voor de consument nú het moment is om een nieuwe auto aan te schaffen om nog optimaal te kunnen profiteren van de belastingvoordelen."

Best verkochte merken 
De vijf best verkochte merken in de eerste zes maanden 2011:
1. Volkswagen: (35.312 stuks, 10,7 procent)
2. Peugeot: (27.823 stuks, 8,5 procent)
3. Renault: (26.714 stuks, 8,1 procent)
4. Ford: (23.135 stuks, 7,0)
5. Opel: (23.098 stuks, 7,0 procent).

Best verkochte modellen 
De vijf best verkochte modellen in de eerste zes maanden 2011:
1. Volkswagen Polo: (14.190 stuks, 4,3 procent)
2. Renault Twingo: (12.629 stuks, 3,8 procent)
3. Peugeot 107: (12.621 stuks, 3,8 procent)
4. Volkswagen Golf (incl. Golf Plus) (9.207 stuks, 2,8 procent)
5. Seat Ibiza: (8.550 stuks, 2,6 procent).

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Autoverkoop stijgt met 31,4 procent
 Groot potentieel voor elektrische auto, ondanks vooroordelen
 Auto van de zaak vergroent veel sneller dan privéauto
 Keuze leaseauto’s lage bijtelling neemt drastisch af
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10