10 juni 2011 -
Voor het derde jaar op rij is Rabobank de populairste werkgever onder hoogopgeleiden. De bankencrisis heeft het imago van Rabobank niet geschaad. Integendeel, de coöperatieve bank lijkt er sterker uit te zijn gekomen. Na Rabobank volgen Philips en Shell op respectievelijk plaats twee en plaats drie in de ranking. Dit blijkt uit het Intermediair Imago Onderzoek 2011.
De concurrentie binnen het bankensegment heeft zich nog niet geheel hersteld van de klap. In 2007 stond ING nog op plek vier en ABN AMRO op zeven. De laatste valt nu zelfs helemaal buiten de top tien. Ten opzichte van vorig jaar vertoont de top tien weinig mutaties, de top zeven is zelfs onveranderd gebleven. Opmerkelijk is de opmars van hightech bedrijven als Google, maar vooral van Apple en ASML. TNO en de Politie zakken langzaam weg in de ranking.
Interessante functies en primaire arbeidsvoorwaarden
Intermediair onderzocht welke aspecten ten grondslag liggen aan de ranglijst van populairste werkgevers. De twee belangrijkste imagobepalende aspecten zijn: interessante functies en goede primaire arbeidsvoorwaarden.
Hmm ik denk dat er voor de ingewijden wel een aantal bedrijven in de top10 staan waar men echt niet wil werken. Image doet veel natuurlijk maar mijn ervaringen zijn anders.
Dat is apart. Ik ben altijd van mening geweest dat secundaire arbeidsvoorwaarden belangrijk waren voor arbeidsvreugde. Of zaken zoals het gevoel om gewaardeerd te worden. Dit is geheel nieuw voor mij.
@Janet dat ben ik met je eens. Het is vaak zo dat het imago van bepaalde bedrijven het bedrijf 'goed' maakt. Uit ervaring blijkt al vaak anders maar daar wordt vaak niet naar gevraagd.