zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Tien tips voor een carrière in de (direct) sales

30 mei 2011 - Een beroepsgroep waaraan zelfs in tijden van crisis grote behoefte is, is die van de verkopers. Ook mensen uit andere sectoren maken dus kans aangenomen te worden als het volgende verkoopkanon, vooral in de direct sales. Iets voor u? Bereid u voor met onderstaande tips van Paul Southworth van Direct Selling Association.

1. Wes bereid om hard te werken


Er zijn van die bedrijven die nieuwe mensen lokken met het vooruitzicht een topinkomen te verdienen in slechts enkele uren per week. Trap er niet in. Wilt u goed verdienen, dan zult u daar echt iets voor moeten doen. 

2. Gebruik uw vaardigheden

Bedenk waar u goed in bent en hoe dat van pas kan komen in de sales. Misschien heeft u eens in de marketing gewerkt en kunt u enkele daar opgedane ervaringen gebruiken, of wellicht bent u heel goed in netwerken. Al dit soort vaardigheden komen van pas. 

3. Netwerk

Waar u ook bent, overal kunt u mogelijke klanten tegenkomen. Zelfs in de speeltuin of de kroeg. Sta eens stil bij al die kansen en grijp ze. 

4. Wees professioneel

Dit gaat vooral op wanneer u vanuit huis gaat werken. Ga net zo gedisciplineerd aan de slag als u zou doen als u omringd zou worden door collega’s. Houd u aan uw werkuren en neem uw werk serieus. 

5. Voeg een persoonlijke touch toe

Als verkoper is de kans groot dat u bij mensen thuis komt. Wees uzelf, niet alleen de harde verkoper, mensen kopen graag van mensen die ze mogen en met wie ze zich kunnen identificeren. Dit geldt natuurlijk ook als u in een winkel of aan de telefoon verkoopt. 

6. Zet door

Dit geldt voor alle aspecten van het leven, maar nog meer in de sales. Het kan meerdere telefoontjes of bezoekjes kosten voor u beet hebt. Geef dus niet op. 

7. Laat zien wat u verkoopt

Laat zien wat u verkoopt en ook wat u ermee kunt. Verwerk uw persoonlijke ervaringen in uw verkooppraatje. Hier herkennen mensen zich in, hiermee laat u zien wat de voordelen van het product zijn. 

8. Zorg voor mond-tot-mondreclame

Blijf contact houden met uw vaste klanten en vraag of ze, op uw site bijvoorbeeld, een testimonial achter willen laten. Niets verkoopt beter dan goede ervaringen van andere gebruikers. 

9. Vergroot uw kennis

Veel verkooporganisaties geven veel (en goede) trainingen. Maak hier gebruik van en leer zoveel mogelijk. Vraag ook zoveel mogelijk tips aan meer ervaren verkopers. 

10. Denk aan de reputatie

Verkopende bedrijven, vooral als het om direct sales gaat, zijn gebonden aan strenge regelgeving. Zorg dat u die kent en houd u er aan.


Bron: Management Today
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Excellente verkoper is herkenbaar aan zes eigenschappen
 Bedrijfsleven spendeert weer meer aan marketing
 ‘Boetes voor colportagepraktijken energiebedrijven onnodig’
 Behoefte aan adviserend verkoper stijgt
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10