zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijven overvallen door ontwikkelingen mobiele telefonie

30 mei 2011 - Meer dan 60 procent van de Nederlandse bedrijven is niet of onvolledig voorbereid op de ontwikkelingen in de mobiele telefonie. Zo´n 50 procent van de bedrijven heeft geen telecom beleid of lange termijn strategie en bij 30 procent van de bedrijven is het zelfs onbekend welke afdeling verantwoordelijk is voor het beleid en de strategie rondom mobiele telefonie.

Dit blijkt uit een onderzoek naar de mobiele telefonie strategie, de inrichting van het telefoniebeheer en het telefoniebeleid van bedrijven door ReleaseTMS. De belangrijkste vraag die ReleaseTMS wilde beantwoorden met het onderzoek is hoe bedrijven omgaan met de mobiele telefonie terwijl de mogelijkheden, het belang, de vraag uit organisaties en de complexiteit van mobiele telefonie verder toenemen. In het onderzoek zijn onder andere ontwikkelingen meegenomen als: het nieuwe werken, alles mobiel, het sterk stijgende aantal PDA’s (onder andere Blackberry en iPhone), de opkomst van Tablets (zoals de iPad), Bring your own device en de toename van bedrijfsspecifieke mobiele applicaties. 



Onvoldoende voorbereid op trends
Uit het onderzoek blijkt dat bedrijven onvoldoende voorbereid zijn op deze trends. Zo zijn bedrijven onder andere niet voorbereid op trends als het beheren van privé PDA’s van medewerkers (iPhones bijvoorbeeld) waar een sim-kaart van het bedrijf in geactiveerd wordt, het up-to-date houden van de beveiligstandaarden bij een snel diversifiërende mobiele vloot en het faciliteren van mobiel werkende medewerkers. Ook beleid op het gebied van waar een mobiele telefoon van de zaak wel en waarvoor niet gebruikt mag worden ontbreekt bij 60 procent van de ondervraagde organisaties. De kosten van mobiele telefonie (het verbruik, de abonnementskosten en de beheerkosten) blijken gemiddeld 30 procent hoger liggen bij bedrijven die geen actief en actueel telecom beleid hebben.

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Steeds meer automobilisten zijn online onderweg
 Mobiel werken levert 25 procent CO2-besparing op
 2011: fors meer aanvallen op mobiele apparaten
 Informatiebeveiliging is must voor organisaties die mobiel zakendoen
 
 
reacties
 
PrioNet - Zakelijk Bellen  |   | 
5-12-2013
 | 
15:43 uur
De ontwikkelingen rondom zakelijke telefonie zijn dan ook lastig te volgen voor veel bedrijven (wat niet betekent dat hier meer aandacht aan gegeven zou moeten worden).
Eelco L  |   | 
10-12-2013
 | 
10:56 uur
Het is voor elk bedrijf belangrijk om de trends in de gaten te houden met betrekking tot mobiele telefonie en welke nieuwe kansen hiermee voor handen liggen (vooral met smartphones/tablets kan veel meer gedaan worden binnen en buiten het bedrijf).

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10