17 mei 2011 -
Een te hoge werkdruk waardoor medewerkers fouten maken, klussen niet afronden of zelfs ziek worden: dat kost geld. Een organizer inschakelen die medewerkers leert hoe ze slimmer het werk kunnen aanpakken, kost ook geld, maar dat verdient zich op termijn terug, zo blijkt uit rekenmodellen die TNO ontwikkelde voor de NBPO (Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers)
Aan de hand van de ingevoerde klantresultaten blijkt dat de kosten van een organizer meestal in een periode van drie maanden tot een jaar terugverdiend worden. Natuurlijk is de ene medewerker de andere niet. Bij de een zullen de effecten veel groter zijn, dan bij de ander. "Maar tien tot twintig procent effectiever werken kan als zeer reëel effect worden aangemerkt," meldt Ernst Koningsveld van TNO Duurzame Arbeidsproductiviteit.
Wat is een professional organizer?
Een professional organizer begeleidt en adviseert bij het creëren van orde en overzicht in tijd en ruimte. Een professional organizer helpt u keuzes te maken die u in staat stellen gestructureerder te denken en te werken, effectiever om te gaan met uw tijd, ruimte en middelen. Hierdoor krijgt u meer grip op uw leven en meer energie en (vrije) tijd.