zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Taalgebruik zegt alles over betrokkenheid

12 mei 2011 - Wilt u weten hoe betrokken uw medewerker is? Luister dan naar zijn woordkeuze: gebruikt hij de wij- of de ik-vorm? Zegt hij of zij: ‘wij leveren IT-diensten’, of ‘ik werk in een bedrijf dat IT-diensten levert’? Die eerste medewerker moet u vasthouden!

Dat schrijft 6Minutes.be op basis van onderzoek van Kenexa. De ‘wij’-zeggers zullen meer investeren in de relatie met de onderneming en langer aan boord blijven. Ze staan ook positiever tegenover boodschappen van het management en zullen bijvoorbeeld gemakkelijker aanvaarden dat besparingen nodig zijn om de zaak overeind te houden. 



Drie factoren

In Amerika is al vastgesteld dat ongeïnteresseerde, niet betrokken personeelsleden vijf keer minder opbrengen voor hun aandeelhouders. Betrokkenheid is niet zonder reden een vaak onderzocht fenomeen. Drie factoren bepalen of een werknemer zich betrokken voelt: mogelijkheden tot persoonlijke ontwikkeling, erkenning en vertrouwen in het senior management.


Bron: 6Minutes
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 CEO’s overschatten hun invloed op betrokkenheid
 
 Betrokkenheid medewerkers belangrijkst bij talent management
 Vier niveaus van werknemerbetrokkenheid
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10