zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

'De leiders van de toekomst zijn bekend'

11 mei 2011 - Met de Lof Next Role Model verkiezing ging Lof op zoek naar de leider (m/v) van de toekomst: vrouwen en mannen die een inspiratiebron zijn voor anderen en persoonlijk leiderschap laten zien. De finalisten van 2011 zijn bekend: twaalf mannen en vrouwen, die op inspirerende wijze werk en gezin weten te combineren en daarbij een voorbeeld zijn voor anderen.

Elke finalist inspireert op zijn of haar eigen wijze. Zoals Janneke Wittekoek, een bevlogen cardiologe, met 200 procent inzet voor het vrouwenhart; Frenk Bijl, die op 40 jarige leeftijd een switch maakt en het bedrijfsleven verruilt voor een functie van leraar; Kathelijne Swaak, die een school in Zambia heeft opgezet; Heleen Cocu, die naast haar drukke baan top- roeisters coacht, enzovoort. Er spreekt lef, daadkracht en passie uit al deze mannen en vrouwen. 



Leider (m/v) van de toekomst

Dit zijn alle acht vrouwen en mannen die een inspiratiebron zijn voor hun collega's en persoonlijk leiderschap laten zien: Kathelijne Swaak (ABN AMRO), Tim Verstegen (Essent), Anouk van Meerveld Rietdijk (PwC), Erik van den Akker (IBM), Pien Oosterman (ING), Suzanne van Egmond (Philips), Janneke Spannenburg (PepsiCo) en Aleida Bolding. Daarnaast zijn er vier finalisten voor de Publieksprijs uitgekozen. Dit zijn Frenk Bijl (leraar), Heleen Cocu (werkzaam bij Haygroup en bestuurslid KNRB, Janneke Wittekoek (cardiologe) en Nicolette Loonen (manager bij KPMG). 

Uitreiking

Op 27 mei vindt de uitreiking plaats in het Dialogues House van ABN AMRO te Amsterdam. De finalisten van de bedrijfsverkiezingen presenteren zich in een drie minuten pitch aan een vakjury. Daarna worden de winnaars bekend gemaakt: Lof Next Role Model 2011. De prijzen omvatten een opleidingsbudget bij de Baak ter waarde van 8.000 euro, een luxe weekend weg met een Jaguar XK cabrio en een Driest van Zijtvelt laptop tas.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Bouwen aan vertrouwen – belangrijker dan ooit
 Nieuwe generatie leiders is in opmars
 Goed werkgeverschap loont in tijden van bezuiniging
 In acht stappen naar een betere balans tussen werk en privé
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10