zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Ernst & Young heeft beste imago volgens studenten

4 mei 2011 - Ernst & Young blijkt het beste imago van de accountantskantoren te hebben, PwC de grootste naamsbekendheid. Dat komt naar voren uit onderzoek van Memory Magazine onder 146 afstuderenden en afgestudeerde heao’ers accountancy en bedrijfseconomie naar het imago en naamsbekendheid van accountantskantoren.

Evenals vorig jaar kregen de ondervraagden de vraag voorgelegd welke accountants-kantoren zij zonder hulp konden noemen (actieve naamsbekendheid). De lijst wordt aangevoerd door PwC. Het kantoor neemt hiermee het stokje over van KPMG die dit jaar op plaats drie staat. Ernst & Young, vorig jaar nog derde, klimt dit jaar naar plaats twee. 



Imagocijfer

De respondenten konden het imago van de accountantskantoren waarderen met een cijfer van één tot tien. Opvallend is dat deze cijfers van de top vijf zijn toegenomen in vergelijking met 2010 en 2009. KPMG mag qua actieve naamsbekendheid zijn gedaald, het kantoor is gestegen in imago-waardering: een 7,4 dit jaar, in 2010 was dat een 7,1. PwC, Ernst & Young, Deloltte en BDO zijn ook gestegen; PwC stijgt zelfs een vol punt in vergelijking met vorig jaar. 

Stellingen

Ook dit jaar kregen de afstuderende en afgestudeerde heao’ers accountancy en bedrijfseconomie stellingen voorgelegd. Meer dan ooit zien de respondenten binnen de accountancy veel internationale mogelijkheden. Een opmerkelijke stijging van maar liefs 17,5 procent naar 56,8 procent waar dat in 2010 nog 39,3 procent was. Daarnaast is een baan bij een regionaal kantoor minder aantrekkelijk geworden. Gaf 58,5 procent vorig jaar aan voor een baan bij een regionaal kantoor te kiezen, dit jaar is dat 50 procent. Daarnaast werd er ook een aantal nieuwe stellingen voorgelegd, waaronder de vraag of men een eigen accountantskantoor zou willen beginnen: een vijfde van de ondervraagden ziet dit wel zitten. 

Favoriete werkgevers

In de top vijf van favoriete werkgevers voor interne accountants staat Shell net als in 2010 op de eerste plaats gevolgd door Philips en Ahold. De grootgrutter maakt een flinke sprong in vergelijking met vorig jaar (van negen naar drie).

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Auditdienst kweekt financieel managers
 Starters komen er niet in
 Financial zegt baan op bij ethisch dilemma
 Financial wil pensioenregeling en auto van de zaak
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10