zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Hotelkamer op zakelijke bestemmingen duurder

7 april 2011 - In veel zakelijke steden is de gemiddelde prijs van een hotelkamer sterk gestegen het afgelopen jaar. De hotelprijzen gingen met name fors omhoog in belangrijke steden in opkomende markten, zoals Brazilië en China. Dat blijkt uit de Hotel Price Index van Hotels.com.

Hotelkamerprijzen vormen een geschikte barometer voor de bloei en het groeiende belang van steden in zich snel ontwikkelende landen. De hotelprijzen in de Braziliaanse steden Rio de Janeiro en São Paulo zijn het afgelopen jaar met respectievelijk 29 procent en 24 procent opvallend sterk gestegen.


De stijgingen zijn hoofdzakelijk het gevolg van de toenemende kracht van de Braziliaanse munt en de opbloeiende economie in het land. Deze factoren vinden hun weerspiegeling in China. De hotelprijzen in Hongkong en Shanghai zijn het afgelopen jaar met respectievelijk 30 procent en 22 procent gestegen. 

Amerikaanse steden duurder
Ook belangrijke Amerikaanse steden lieten forse stijgingspercentages zien. In New York steeg de hotelprijs met vijftien procent, in Washington met veertien procent en in Las Vegas met dertien procent. De stijgingen zijn het gevolg van een combinatie van een toenemende binnenlandse vraag, een stijging van het aantal zakenreizen naar de VS, en ook de sterkte van de dollar ten opzichte van de euro droeg daar aan bij. 

Wisselend beeld in Europa
De ontwikkelingen in Europa zijn grilliger. De hotelprijs nam toe in belangrijke West-Europese hoofdsteden en stedentripbestemmingen. In Londen met vijftien procent, in Amsterdam met acht procent en in Parijs met vijf procent. In Athene, Dublin en Madrid echter leidde economische onzekerheid tot prijsdalingen van respectievelijk twaalf procent, zes procent en drie procent. Door de aswolk en de financiële crisis in IJsland daalde de gemiddelde prijs van een hotelovernachting in Reykjavik zelfs met zeventien procent.


Bron: Zakenreis.nl
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zakelijk reizen duurder in 2011
 Reisagent beďnvloedt hotelkeuze
 Amstel Hotel is Netherlands' Leading Business Hotel
 De twaalf beste hotels ter wereld voor de zakelijke reiziger
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10