zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zeven eigenschappen van klantgerichte organisaties

14 januari 2003 - De marketingwetenschappers Michael Garver en Gary Gagnon van de universiteit van Michigan onderzochten bedrijven die consequent goed scoren op het gebied van klanttevredenheid en klantwaarde. Wat kenmerkt deze bedrijven?

Op basis van onderzoek bij onder andere Federal Express, Subaru, Sun Microsystems, Hewelett Packard en US West vonden Garver en Gagnon zeven eigenschappen.



1. Een werkelijk klantgerichte bedrijfscultuur
2. Steun van het topmanagement en een voortdurende klantfocus
3. Instrumenten waarmee naar klanten wordt geluisterd
4. Voortdurende training
5. Samenhang in prestatie-indicatoren
6. Drang om constant te verbeteren
7. Evalueren en belonen

Artikel
Meer informatie over deze eigenschappen vindt u op Marketing Online.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10