zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijven die milieuclaims waarmaken scoren winst en vertrouwen

29 maart 2011 - De overgrote meerderheid van de Britse consumenten zien duurzame claims van bedrijven als een wassen neus. Slechts zeven procent gelooft dat ondernemingen daadwerkelijk doen wat ze beweren op het gebied van milieu en CO2-reductie. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van de Carbon Trust.

Twee derde van de consumenten betwijfelt of bedrijven daadwerkelijk hun CO2-uitstoot aan het reduceren zijn. Zes van de tien zouden dit alleen geloven als onafhankelijke partijen deze claim bevestigen. Ongeveer de helft van de ondervraagden vermoedt dat bedrijven slechts een kleine aanpassing doen om positieve media-aandacht te behalen, maar vervolgens gewoon doorgaan zoals ze altijd deden. 



Bewijs
Het goede nieuws voor ondernemingen is dat wanneer ze hun claims kunnen onderbouwen met bewijzen dat ze inderdaad hun CO2-uitstoot verminderen, ze hun imago een enorme boost kunnen geven. 56 procent van de consumenten geeft aan trouwer te zijn aan merken die bewijzen dat ze actie ondernemen en 53 procent stelt dat ze het liefst zouden werken voor een bedrijf dat oprecht moeite doet voor het milieu. 

Verplicht
Uit het onderzoek bleek verder dat 70 procent van de mensen vindt dat ondernemingen verplicht zouden moeten zijn hun uitstoot bekend te maken en dat meer dan de helft meer let op de milieuvriendelijkheid van bedrijven dan vijf jaar geleden. Er is dan inmiddels ook een duidelijke relatie tussen ondernemingssucces en maatschappelijke verantwoordelijkheid. Actie ondernemen om klimaatverandering tegen te gaan, resulteert namelijk direct in twee procent meer verkopen – en vice versa. Hier ligt absoluut een kans. Plus: bedrijven die niets doen om hun uitstoot te beperken en niet aan kunnen tonen milieuvriendelijk bezig te zijn, zullen dit gaan merken in hun winstcijfers.


Bron: Management Issues
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Groeiende CO2-markt trekt aandacht fraudeurs
 Mobiel werken levert 25 procent CO2-besparing op
 Investeren in duurzame groei leidt tot meer winst en lagere kosten
 Werkenden stoten vijf ton CO2 per jaar uit
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10