zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Voor 40. 000 euro aan innovatieprijzen uitgereikt

21 maart 2011 - Frans Woelders (CIO ABN Amro), OnGuard en Cisco hebben vorige week tijdens de CIO Diner Show de jaarlijkse TIM Awards gewonnen in respectievelijk de categorieën meest innovatieve CIO, meest innovatieve bedrijf en dito ICT-leverancier. De awards zijn een initiatief van ICT Media en CIO Magazine, bedoeld om innovatieve projecten te stimuleren bij zowel leveranciers als afnemers in de ICT-industrie.

"De Nederlandse ICT-industrie en de ICT-bestuurders, zowel aan de aanbod- als aan de vraagzijde, hebben een stimulans nodig om meer geld en energie te investeren in transformatie en innovatie," stelde ICT Media-directeur Rob Beijleveld, jurylid en initiatiefnemer van de The Innovation Manager (TIM) Awards bij de uitreiking. "Het idee van deze ‘Timmies’ is dat het totale ICT-ecosysteem, zowel in de private als de publieke sector, wordt meegenomen. We moeten organisatie-overschrijdend denken, want alleen daarmee kom je tot echte vernieuwing." 



Categorieën
Er waren awards voor de meest innovatieve CIO, het meest innovatieve bedrijf en de meest innovatieve ICT-leverancier. Frans Woelders, verantwoordelijk voor de IT-dienstverlening binnen ABN Amro, sleepte de Timmie in de wacht bij de eerstgenoemde categorie. De jury roemde de winnaar, omdat deze bij de bank in een zeer turbulente tijd diverse processen en systemen met succes heeft samengebracht.  "Frans Woelders nodigde daarbij de business aan tafel om samen met de IT-functie de benodigde veranderingen te verwezenlijken," aldus juryvoorzitter Hennie Wesseling. "Dit heeft tot een dynamische aanpak geleid, waarbij tevens de diverse outsourcingpartners werden betrokken. Inmiddels beschikt de bank dankzij de inzet van Woelders en de zijnen over een volwaardige, oplossingsgerichte ICT-businessfunctie."
Woelders zag de prijs niet alleen als een erkenning voor zichzelf, maar ook voor zijn team en voor de IT-leveranciers waarmee hij binnen ABN Amro samenwerkt. "We hebben een moeilijke tijd achter de rug, maar zijn erin geslaagd om daar het goede uit te halen." De ‘meest innovatieve leider’ werd beloond met een zogenoemde Innovation Challenge Workshop ter waarde van 20.000 euro, die door Jantine van der Weerdt namens TNO werd overhandigd. Frank Pisters, CIO van Gibo Groep Accountants en Adviseurs, kreeg in deze categorie een eervolle vermelding. 

Bedrijf
In de categorie meest innovatieve bedrijf maakte softwarefirma OnGuard de meeste indruk. Bij de beoordeling werd onder meer meegenomen dat het bedrijf een belangrijke transformatie heeft doorgevoerd van softwarehuis naar een leverancier van businessdiensten en dito oplossingen. Het baanbrekende zit ’m erin dat er sterk wordt gewerkt vanuit het perspectief van de klant. Diensten worden via cloud computing realtime aangeboden. "OnGuard is een bedrijf dat open staat voor nieuwe ideeën en technologieën en is in staat die zaken toe te passen in het belang van hun klanten en de eigen business", stelde jurylid Fons Trompenaars. "Het bedrijf toont bovendien een enorme gedrevenheid."
OnGuard-vertegenwoordiger Edwin Merk had de overwinning niet verwacht: "Maar onze CEO David Taylor voelde al dat het goed zat." Het bedrijf, dat software maakt voor debiteurenbeheer, werd beloond met twee modules van het nieuwe MBA-programma Business & IT van CIO Academy en Nyenrode Business Universiteit, ter waarde van 10.000 euro. Naast OnGuard dongen bij de meest innovatieve bedrijven Van Oord en Nationale Postcode Loterij mee naar de hoofdprijs. "Van Oord heeft op basis van plaats- en tijdsonafhankelijke beschikbaarheid van informatie het businessmodel en de projectorganisatie dusdanig kunnen aanpassen, dat men de gevolgen van de financiële crisis kon trotseren," aldus jurylid Tjibbe van der Zeeuw. 

Leverancier
De award voor de meest innovatieve ICT-leverancier ging dit jaar naar Cisco. Het bedrijf ontwikkelde volgens jurylid Rob Beijleveld op basis van een heldere visie en een diep in de bedrijfscultuur verankerd innovatieraamwerk een innovatief ecosysteem, waarbij diverse stakeholders kunnen aanhaken. "Dit leidt tot concrete co-producties van innovatieve oplossingen en mogelijkheden."
Juryvoorzitter Wesseling vulde aan: "Cisco heeft een aanpak voor en met de klant, waarbij men het hele ecosysteem van de klant, de duurzaamheid, de techniek en alles wat ermee samenhangt onderbrengt in een overkoepelende aanpak. Zowel innovatie als integratie dus."
Het bedrijf mag een cheque van 10.000 euro besteden aan marketing-communicatieadvies en/of een mediacampagne in CIO Magazine en/of Tijdschrift IT Management, aangeboden door ICT Media BV. Coks Stoffer, algemeen directeur van Cisco Nederland, was dolblij met de award: "Innovatie zit in de genen van dit bedrijf. Geweldig om hiervoor vanuit deze jury erkenning te krijgen." 

Eervolle vermelding
Eervolle vermeldingen waren er voor SAP en het startende softwarebedrijf Be Informed. "Binnen SAP worden in samenwerking met de demandzijde de nodige innovaties ontwikkeld. Daarmee wijken ze fundamenteel af van hun traditionele aanpak", lichtte Wesseling toe.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Moderne IT-professional is ook een communicator
 Ook u kunt innoveren!
 Innovatie in dienstverlening sterk in opkomst
 Vijf technische voorspellingen voor de komende jaren
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10