14 maart 2011 -
Hoe ziet de wereld eruit als de tieners van nu – de zogeheten Generatie C’ers - volwassen zijn? Booz & Company onderzocht het en schetst een wereld waarin dit het geval is, over tien jaar dus. Generatie C communiceert anders, denkt anders en werkt anders. En ze zal haar privacy zonder een seconde twijfel opgeven. Dat schrijft 6Minutes.be.
C staat voor conncected, community-oriented, content-centric, computerized, communicating, always clicking. C'ers zijn geboren na 1990 en kennen geen andere werkelijkheid dan het internet, mobiele apparaten en social networking. Zij zullen daar per dag zo'n zes uren mee bezig zijn.
Vijf trends
Booz ziet hier vijf trends uit voortvloeien:
1. Iedereen blijft 24/7 'connected' via mobiele telefoon en het internet
2. Sociale (online) netwerken blijven groeien, iedereen zal 200 tot 300 contacten hebben
3. Het elektronische dataverkeer explodeert
4. Privacy sneuvelt omdat er zoveel voordelen verbonden zijn aan het vrijgeven van gegevens, ook in real time (uw mobieltje signaleert dat die goeie vriendin de pizzeria om de hoek aanbeveelt)
5. Iedereen vertrouwt alle persoonlijke gegevens toe aan databases ‘in the cloud’; dat is immers het makkelijkst als je veel verschillende apparaten gebruikt.