zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlanders vinden 'Personal branding' vies

14 maart 2011 - 'De werkende Nederlander moet ogen in zijn rug hebben, handen aan de portemonnee, de kop erbij. Wie niet in de gaten heeft waar de zetstukken staan, heeft straks het nakijken'. Deze conclusie uit de decembereditie van Elsevier geldt zeker voor de Nederlandse professionals. Maar hoe kunnen ze ervoor zorgen dat ze 'opgemerkt' worden op de arbeidsmarkt?

In Amerika is personal branding al doorgedrongen tot de managementregionen en het grote legioen van adviseurs en zelfstandigen. Hier in Nederland verloopt dat wat moeizamer. Met zijn nieuwste boek 'Opmerkelijke ik' wil psycholoog en socioloog Cees Harmsen hier verandering in brengen. "Personal branding mag zich verheugen in een steeds groter wordende belangstelling. Maar te weinig Nederlandse professionals beseffen hoe belangrijk het geworden is om vooral nu te laten zien wat ze écht kunnen en waard zijn," licht Harmsen toe. "We zijn er nog niet, want nog te veel Nederlanders ervaren personal branding als iets 'vies'. Dit roept onnodige weerstand op en dat is zonde." 



Opmerkelijke ik
Aan de hand van psychologische inzichten, technieken, voorbeelden en oefeningen behandelt Cees Harmsen de volledige psychologie van zelfcreatie en personal branding. In het boek Opmerkelijke ik toont hij verder ook hoe u zichzelf als onderscheidend merk én persoonlijkheid kunt ontwikkelen door uw unieke combinatie van talenten, kennis en ervaringen te vertalen in krachtige ambities en zichtbaar succes. Harmsen biedt een methode om uw omgeving, uw werk en uw geluk op positieve wijze te beïnvloeden als opmerkelijke personal brand. Dit draagt bij aan alles wat werken echt leuk maakt: uitdaging, erkenning, persoonlijke groei, verantwoordelijkheid en eerlijke competitie.

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 ‘Personal brand’ leidt tot geluk en succes
 Vier boodschappen om te onthouden over ‘Personal branding’
 Vijf do’s en don’ts voor een professioneel LinkedIn profiel
 
 
reacties
 
Jean-Paul  |   | 
17-11-2012
 | 
17:54 uur
Ik kan mij inderdaad erg goed voorstellen dat personal branding in de professionele sector nog steeds erg achter loopt omdat de mindset van een berg Hollanders vet achter lopen. En omdat ze achter lopen kunnen ze ook niet mee gaan in de nieuwe economie en dat is homebased business oftwel internet marketing. Daar pas ik wel online personal branding in toe en dat is erg succesvol puur om het feit dat ikmij daarin onderscheid. NL is toe aan verandering, vasthouden aan oude schepen komt NL niet verder mee!
Jean-Paul  |   | 
17-11-2012
 | 
17:56 uur
Ik kan mij inderdaad erg goed voorstellen dat personal branding in de professionele sector nog steeds erg achter loopt omdat de mindset van een berg Hollanders vet achter lopen. En omdat ze achter lopen kunnen ze ook niet mee gaan in de nieuwe economie en dat is homebased business oftwel internet marketing. Daar pas ik wel online personal branding in toe en dat is erg succesvol puur om het feit dat ikmij daarin onderscheid. NL is toe aan verandering, vasthouden aan oude schepen komt NL niet verder mee!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10