zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlandse man grootste koffieleut 'on the road'

4 maart 2011 - Nederlandse mannen zijn echte koffieleuten 'on the road'. Ze stoppen onderweg vaker dan vrouwelijke weggebruikers en onze zuiderburen voor een bakje troost. Dit blijkt uit het Shell serviceonderzoek, dat is gehouden onder meer dan 1.500 consumenten uit Nederland, België en Frankrijk.

Dagelijks brengen miljoenen Nederlanders een deel van de dag in de auto door. Ze zijn lang en vaak onderweg en dat wordt alleen maar meer. Automobilisten in de Benelux en Frankrijk vinden het heel normaal om dagelijks in de file te staan en tijdens deze 'dode' momenten een versnapering te nuttigen. Het tankstation is dan de ideale locatie voor de weggebruiker om een korte stop te maken. Niet alleen om de brandstoftank te vullen (94,25 procent), maar ook om een bezoekje te brengen aan het toilet (32,1 procent), een snack/broodje te kopen (30,4 procent) of een kopje koffie/ander drinken te halen (28,8 procent). 



'Bakkie troost'
Even uitrusten op de parkeerplaats is het minst geliefd onder de deelnemende nationaliteiten. We willen wel stoppen voor een kopje koffie om ons wakker en alert in het verkeer te houden. Uit het Shell serviceonderzoek komt verder naar voren dat de mannelijke automobilisten in de Benelux en Frankrijk echte koffieleuten zijn. Zij maken vaker een tussenstop voor een café noir dan hun vrouwelijke weggebruikers. De Nederlandse man heeft daarbij, ten opzichte van vrouwen en zijn zuiderburen, de meeste behoefte aan een 'bakkie troost'(32,9 procent tegenover 21,3 procent). De kwaliteit van een kopje koffie speelt daarbij in toenemende mate een grotere rol.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nooit een belangrijke vergadering zonder koffiepauze
 Geef uw medewerkers eens een kopje koffie!
 Koffie werkt beter tegen middagdip dan dutje
 Steeds meer automobilisten zijn online onderweg
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10