zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

De zeven doodzondes tijdens woon-werkverkeer

24 februari 2011 - Reizigers hebben de grootste hekel aan gevaarlijk of slecht rijgedrag van andere bestuurders tijdens woon-werkverkeer. Dit blijkt uit een wereldwijd onderzoek dat Regus onder 10.000 zakelijke respondenten. Hen werd gevraagd naar de factoren in het woon-werkverkeer die hen het meest stress gaven en hun productiviteit en tevredenheid over hun werk ondermijnden.

Nederlandse reizigers blijken meer last te ondervinden van verkeersagressie (58 procent). De top drie bestaat verder uit gevaarlijk of slecht rijgedrag van andere bestuurders (44 procent) en vertragingen van het openbaar vervoer en geschrapte treinen (35 procent). 



Reisduur
Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat in Nederland de gemiddelde reisduur naar het werk 27 minuten bedraagt. 23 procent van de Nederlanders is echter meer dan drie kwartier onderweg. Toch is die reistijd minder belangrijk dan de reiservaring. Eduard Schaepman, algemeen directeur van Regus Benelux: "Geen enkele werkgever heeft er baat bij dat de werknemers van zijn onderneming vermoeid en gestrest op het werk arriveren. Deze stress kan immers een negatieve invloed hebben op de productiviteit, motivatie en tevredenheid van werknemers. Reizen naar een locatie dichter bij huis, met name buiten de spitsuren, is vaak de beste manier om dit soort stress te voorkomen en een betere, kalmere en productievere werktijd te krijgen." 

De top zeven doodzonden van het woon-werkverkeer in Nederland:
1. Verkeersagressie (66 procent)
2. Gevaarlijk of slecht rijgedrag (44 procent)
3. Vertragingen van het openbaar vervoer en geschrapte treinen (35 procent)
4. Mensen die luid telefoneren (28 procent)
5. Gebrekkige informatieverlening van de vervoersmaatschappijen (22 procent)
6. Onbeleefd gedrag van medepassagiers (dertien procent)
7. Vervuiling en te hoge temperaturen (dertien procent)

De top zeven doodzonden van het woon-werkverkeer wereldwijd:
1. Gevaarlijk of slecht rijgedrag (52 procent)
2. Vertragingen van het openbaar vervoer en geschrapte treinen (40 procent)
3. Verkeersagressie (34 procent)
4. Vervuiling en te hoge temperaturen (24 procent)
5. Mensen die luid telefoneren (negentien procent)
6. Gebrekkige informatieverlening van de vervoersmaatschappijen (achttien procent)
7. Onbeleefd gedrag van medepassagiers (vijftien procent)

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nederlander is per dag een uur kwijt aan woon-werkverkeer
 Manager ergert zich kapot aan files en lange vergaderingen
 Vermoeidheid leidt tot gevaarlijke avondspits
 Agressief rijgedrag grootste ergernis op de weg
 
 
reacties
 
Ton  |   | 
24-02-2011
 | 
08:02 uur
Een pretentieus stuk. Het betreft hier geen doodzonde maar hoofdzonde, waar er 7 van zijn.
En bovenstaande zijn te herleiden naar: Acedia, Ira en Superbia. Verdieping door de schrijver lijkt hier op zijn plek.
met vriendelijke groet, een leek.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10