zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

2011 is het jaar van ondernemen en carrière

22 februari 2011 - Nederlanders willen in 2011 massaal gaan ondernemen. Dit moet het jaar worden van de eigen bedrijven en carrière maken. Dat blijkt uit een inventarisatie van ASR Verzekeringen naar aanleiding van de ruim 800 ingezonden goede voornemens voor de merkcampagne ‘Wij zijn jouw 2011’.

Nederland blijkt ambitieus te zijn als het gaat om goede voornemens op zakelijk terrein. Het starten van een eigen bedrijf en carrière maken zijn belangrijke wensen voor dit jaar. De inzendingen laten zien dat Nederlanders dit willen verwezenlijken door op zoek te gaan naar een nieuwe baan. Maar ook promotie of succes bij de huidige werkgever ligt bij velen in het vizier. 



Gezondheid en liefde

Naast zakelijk succes hebben Nederlanders ook dit jaar weer in grote getale het voornemen om te stoppen met roken. Bovendien zouden we graag bewuster willen leven door onder andere te ontstressen, positief te denken en zichzelf voorop te stellen. Meer sporten scoorde opvallend genoeg laag in de goede voornemens voor 2011. Nog net in de top vijf staat de liefde: het ontbreekt ook dit jaar niet aan trouwplannen. 

Top tien
De top tien van de ingezonden goede voornemens bij ASR Verzekeringen ziet er als volgt uit:
1. Eigen bedrijf starten
2. Stoppen met roken
3. Nieuwe baan zoeken
4. Bewuster leven
5. Trouwen
6. Afvallen
7. Investeren in de liefde
8. Investeren in eigen gezondheid
9. Activiteiten rondom het huis
10. Meer sporten

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zes tips voor blijvende verandering
 Goede voornemens op werkgebied: ontwikkeling en opleiding
 Ben Tiggelaar inspireert tot dromen, durven en vooral doen
 Van goede voornemens komt meer terecht dan we denken
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10