22 februari 2011 -
Nederlanders willen in 2011 massaal gaan ondernemen. Dit moet het jaar worden van de eigen bedrijven en carrière maken. Dat blijkt uit een inventarisatie van ASR Verzekeringen naar aanleiding van de ruim 800 ingezonden goede voornemens voor de merkcampagne ‘Wij zijn jouw 2011’.
Nederland blijkt ambitieus te zijn als het gaat om goede voornemens op zakelijk terrein. Het starten van een eigen bedrijf en carrière maken zijn belangrijke wensen voor dit jaar. De inzendingen laten zien dat Nederlanders dit willen verwezenlijken door op zoek te gaan naar een nieuwe baan. Maar ook promotie of succes bij de huidige werkgever ligt bij velen in het vizier.
Gezondheid en liefde
Naast zakelijk succes hebben Nederlanders ook dit jaar weer in grote getale het voornemen om te stoppen met roken. Bovendien zouden we graag bewuster willen leven door onder andere te ontstressen, positief te denken en zichzelf voorop te stellen. Meer sporten scoorde opvallend genoeg laag in de goede voornemens voor 2011. Nog net in de top vijf staat de liefde: het ontbreekt ook dit jaar niet aan trouwplannen.
Top tien
De top tien van de ingezonden goede voornemens bij ASR Verzekeringen ziet er als volgt uit:
1. Eigen bedrijf starten
2. Stoppen met roken
3. Nieuwe baan zoeken
4. Bewuster leven
5. Trouwen
6. Afvallen
7. Investeren in de liefde
8. Investeren in eigen gezondheid
9. Activiteiten rondom het huis
10. Meer sporten