zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Non-profit organisaties willen wel social maar weten niet hoe

17 februari 2011 - Non-profit organisaties willen graag, maar zoeken nog naar hoe ze Social Marketing het beste kunnen inzetten. Daarbij denken ze dat Social Marketing met name interessant is voor Communicatie en PR, en minder voor Fondsenwerving. Ook willen ze graag weten wie het binnen de organisatie zou moeten oppakken en is er een behoefte aan richtlijnen hierover.

Dit blijkt uit een onderzoek dat DDMA heeft uitgevoerd onder deelnemers aan de bijeenkomst ‘Social Marketing voor non-profit’ en andere non-profit leden van DDMA.  DDMA deed tijdens de bijeenkomst een kort onderzoek onder de deelnemers om eens een beeld te krijgen van de situatie bij deze non-profit organisatie. De resultaten daarvan zijn hier terug te vinden. 



Het zit er nog niet ‘in’
Uit deze middag blijkt dat Social Marketing bij alle non-profit organisaties in het vizier ligt. Op de een of andere manier zijn ze er mee bezig en zijn ze zich er van bewust dat ze er ‘iets’ mee moeten. Ze worstelen nog een beetje met het ‘wat dan’.
Andere belangrijke uitkomsten van het onderzoek zijn: Social Marketing hoort bij Communicatie en PR, niet Fondsenwerving; Social Marketing zal (nog) geen direct geld opleveren en non-profit organisaties hebben behoefte aan richtlijnen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 Ziekenhuizen en hun social media policy
 Tien tips om sociale media slim in te zetten
 Zes tips om beter zichtbaar te zijn in sociale media.
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10