Non-profit organisaties willen wel social maar weten niet hoe
17 februari 2011 -
Non-profit organisaties willen graag, maar zoeken nog naar hoe ze Social Marketing het beste kunnen inzetten. Daarbij denken ze dat Social Marketing met name interessant is voor Communicatie en PR, en minder voor Fondsenwerving. Ook willen ze graag weten wie het binnen de organisatie zou moeten oppakken en is er een behoefte aan richtlijnen hierover.
Dit blijkt uit een onderzoek dat DDMA heeft uitgevoerd onder deelnemers aan de bijeenkomst ‘Social Marketing voor non-profit’ en andere non-profit leden van DDMA. DDMA deed tijdens de bijeenkomst een kort onderzoek onder de deelnemers om eens een beeld te krijgen van de situatie bij deze non-profit organisatie. De resultaten daarvan zijn hier terug te vinden.
Het zit er nog niet ‘in’ Uit deze middag blijkt dat Social Marketing bij alle non-profit organisaties in het vizier ligt. Op de een of andere manier zijn ze er mee bezig en zijn ze zich er van bewust dat ze er ‘iets’ mee moeten. Ze worstelen nog een beetje met het ‘wat dan’.
Andere belangrijke uitkomsten van het onderzoek zijn: Social Marketing hoort bij Communicatie en PR, niet Fondsenwerving; Social Marketing zal (nog) geen direct geld opleveren en non-profit organisaties hebben behoefte aan richtlijnen.