zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Combinatie e-mail en social marketing is hot

25 januari 2011 - Marketeers zetten in op de combinatie e-mail en social marketing. Direct mail behoudt zijn plek in de marketingmix, telemarketing levert naar verwachting in. De marketeer gaat behoedzaam het nieuwe jaar in maar investeert wel.

Dit zijn enkele resultaten uit de meest recente DM Barometer Special: het onderzoek naar bestedingen en trends in dialoogmarketing van DDMA, OMG/Mailmedia en Tijdschrift voor Marketing. 67 procent van de marketeers combineert e-mail marketing en social marketing. Deze combinatie wordt door de meeste marketeers (75 procent) ingezet voor het genereren van een groter bereik van e-mail campagnes en nieuwsbrieven. Circa de helft combineert de twee kanalen met het verzamelen van fans en volgers als doel. Het verzamelen van opt-in e-mailadressen is voor 34 procent van de marketeers het doel om e-mail en social marketing te combineren. 



Minder telemarketing binnen campagnes
In 2011 zal minder gebruik worden gemaakt van telemarketing binnen campagnes in vergelijking met 2010, volgens 60 procent van de marketeers. Redenen hiervoor zijn het Bel-me-niet register en het imago van telemarketing bij de consument. Ook ziet men een verschuiving naar digitale marketing. 21 procent denkt daarentegen dat er meer gebruik zal worden gemaakt van telemarketing. 

Direct mail behoudt z’n plek
Momenteel wordt er vooral gesproken en geschreven over online marketing en wordt over het algemeen minder aandacht besteed aan de traditionele media, waaronder direct mail. Er wordt wel eens gezegd dat direct mail verdwijnt ten koste van online marketing. Slechts twee procent van de marketeers zegt dat direct mail bijna geschiedenis is. Een kwart geeft aan dat direct mail springlevend is en juist eerder zijn plaats weer terug verovert. De meerderheid van de marketeers (73 procent) is van mening dat direct mail zijn plaats zal blijven houden in de marketingmix. 

Data is the new oil
Organisaties zijn zich bewust dat zij data moeten verzamelen van klanten en prospects. Gevolg; een grote bak met gegevens. 86 procent van de marketeers vindt dat hij op voldoende niveau kan omgaan met de miljoenen data en inzet ten behoeve van marketingdoeleinden. De voornaamste doeleinden zijn:
1. Versterken van klantrelatie
2. Doelgroepsegmentatie
3. Aanpassen van product/dienst naar de behoefte van de klant 

Dialoogmarketing genereert kansen
Dialoogmarketing blijft in 2011 dus volop kansen genereren voor de organisatie. Door middel van dialoogmarketing wordt er meer en een betere interactie aangegaan met de klant en prospect. Ook is het aanbieden van gerichte informatie heel belangrijk. Beiden punten versterken de binding met de klant; relevantie is de kern.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 E-mailmarketing moet echt relevant zijn
 Merendeel marketeers zet social media in
 Eerste indruk is ook bepalend in e-mailmarketing
 Marketeers optimistisch op DDMA/DeMeter nieuwjaarsborrel
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10