zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Managers helpen weinig om prestaties te verbeteren

2 januari 2003 - Managers blijken beter in het beoordelen van hun mensen dan hen te helpen om betere prestaties te leveren. Dat blijkt uit Amerikaans onderzoek onder 300 bedrijven.

Het onderzoek werd uitgevoerd door Mercer Human Resource Consulting.



Geen belangrijk instrument
Uit het onderzoek blijkt dat 78 procent van de directeuren regelmatig beoordelingen geven, maar dat slechts 26 procent een stap verder gaat door managers aan te wijzen die medewerkers bijstaan om hun prestaties te verbeteren. De helft van de ondervraagde topmanagers vindt de beoordelingsrondes geen belangrijk instrument bij prestatieverbetering.


Bron: Elan Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10