zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Menno Roozendaal is Verkoper van het jaar 2010

13 januari 2011 - Menno Roozendaal, accountmanager bij VelopA-Omniplay is gekozen tot de ‘Verkoper van het jaar 2010’. Hij bereikte samen met vijf andere kandidaten de finale op maandag 10 januari 2011 in het Veranderhuis te Doorn. De finale begon tijdens de opening van de ‘Dag van de Verkoper’, die elk jaar door DOOR Training & Coaching wordt georganiseerd.

Binnen VelopA-Omniplay is Menno als acountmanager binnen zijn werkgebied regio Zuid West Nederland verantwoordelijk voor de gemeentes, recreatie, scholen en kinderdagverblijven. VelopA-Omniplay is specialist op het gebied van spelen en sport. 



speelplezier.
Trots is Menno op het behaalde succes waarbij VelopA-Omniplay in Rotterdam een Olympisch schoolplein heeft mogen inrichten. Tijdens de pauzes en gymlessen maken de leerlingen gebruik van het sportplein van OSB Blijvliet. Buiten schooltijd zijn het de buurtbewoners die aangezet worden tot meer bewegen.
Menno Roozendaal is een enthousiaste verkoper met een gedreven verkoophart en een ijzeren discipline in de voorbereiding. ‘Alles van je klant weten, voordat je contact opneemt’, is zijn devies. Menno lukt het om zonder dwingend over te komen de leiding te nemen in een gesprek. Hij blijft vriendelijk en correct. Ook wanneer de klant het hem lastig maakt. Menno heeft een vasthoudende en krachtige verkoopstijl en werpt zelf nauwelijks weerstanden op. Zelfs niet als hij herhaalt om de order blijft vragen. Hij is iemand die rekent. Die zijn prijs kent en van daaruit durft te onderhandelen. Echt een krachtpatser zonder branie, maar met zelfvertrouwen. Sterk in de presentatie aan een grote groep. Sterk in het stellen van vragen en het luisteren naar de antwoorden. 

Het vak
Of iemand nu verkoper, vertegenwoordiger, salesengineer, accountmanager, account executive, rayonmanager, sales representative, technisch adviseur, financieel adviseur en zo verder op zijn of haar visitekaartje heeft staan, het zijn allemaal verkopers. Zelfs salesmanagers, commercieel directeuren, leden van een raad van bestuur en de verantwoordelijke voor sales & marketing zijn ook verkoper. Deze laatste categorie dingt echter niet mee naar de titel ‘Verkoper van het jaar’. Waarom? Zij noemen zich zelden ‘verkoper’. Verkopen is een echt vak en er wordt wel eens misprijzend over gesproken. Vandaar de vlucht naar andere functiebenamingen. 

Vorige winnaars
De laatste drie jaar wonnen Jolande Valk van ASITO (2007), Daan Ponger van Zwitserleven (2008) en Wouter De Bruyn van EPN International (2009).

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nominaties Verkoper van het Jaar 2010 bekend
 Vijf geheimen van topverkopers
 Goede verkoper heeft succes aan zichzelf te danken
 Tien zakelijke flirtgeboden
 Crisis vraagt om verkooptalent
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10