zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Belangstelling milieu blijft ondanks crisis

4 januari 2011 - Economische crisis of niet, Nederlanders blijven belangstelling tonen voor wat ze in hun dagelijks leven kunnen doen voor een beter milieu. Voorlichtingsorganisatie Milieu Centraal ontving in 2010 3,1 miljoen bezoeken op haar websites, een stijging van elf procent ten opzichte van 2009.

 Bovendien blijkt uit recent onderzoek van GfK in opdracht van Milieu Centraal dat de helft van de Nederlanders geïnteresseerd is in hoe ze zelf een bijdrage kunnen leveren aan een beter milieu. 



Energie besparen
Op milieucentraal.nl overheerst in de top tien van populaire onderwerpen het thema energie besparen in huis, vooral het isoleren van de woning. Mensen willen weten wat de mogelijkheden zijn om hun huis energiezuinig te maken, wat dat kost en hoeveel euro een maatregel bespaart op de energierekening. Ze maken daarbij vaak gebruik van Advies op Maat om informatie te krijgen over hun persoonlijke situatie. Ook informatie over subsidies voor woningisolatie trekt veel belangstelling. 

Zilvervisjes en reclame
Opmerkelijk in de top tien is het onderwerp zilvervisjes. Veel huishoudens hebben last van deze beestjes en zijn benieuwd hoe ze daar zonder het gebruik van giftige stoffen vanaf kunnen komen. Op nummer tien staat het onderwerp reclamedrukwerk. Huishoudens willen weten waar ze een brievenbussticker kunnen bestellen en hoe ze zich kunnen afmelden voor geadresseerd reclamedrukwerk. 

Top tien
De volledige top tien van populaire onderwerpen op milieucentraal.nl in 2010:
 
1. Dubbel glas 
2. Subsidie woningisolatie 
3. Dakisolatie 
4. Gevelisolatie 
5. Grote energieverbruikers 
6. Zilvervisjes
7. Vloer- en bodemisolatie 
8. Zonnepanelen 
9. Isoleren 
10. Reclamedrukwerk 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vergroening zakenauto heeft ongewenst bijeffect op milieu
 Korte autoritten vervangen door de fiets loont
 Nederlanders kiezen voor bedrijven die goed zijn voor maatschappij
 Nederlands bedrijfsleven kleurt groen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10