zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nominaties Verkoper van het Jaar 2010 bekend

4 januari 2011 - Maandag 10 januari 2011 wordt in Doorn, in het Veranderhuis de ‘Verkoper van het jaar 2010’ bekend gemaakt. Deze uitreiking is een initiatief van Sales Management in samenwerking met DOOR Training & Coaching. Vorig jaar won Wouter De Bruyn, EPN International NV deze onder verkopers felbegeerde prijs.

Of iemand nu verkoper, vertegenwoordiger, salesengineer, accountmanager, account executive, rayonmanager, sales representative, technisch adviseur, financieel adviseur en zo verder op zijn of haar visitekaartje heeft staan, het zijn allemaal verkopers. Zelfs salesmanagers, commercieel directeuren, leden van een raad van bestuur en de verantwoordelijke voor sales & marketing zijn ook verkoper. Deze laatste categorie dingt echter niet mee naar de titel Verkoper van het Jaar. Waarom? Zij noemen zich zelden verkoper. 



250 kandidaten
Aan meer dan 500 bedrijven werd begin 2008 de vraag gesteld:
"Wie is uw kandidaat om mee te dingen voor de titel Verkoper van het Jaar 2010?"
254 verkopers ontvingen daarna de verkopersvragenlijst. Na een eerste beoordeling door de vakjury ontstond de top 100 die door mocht naar ronde twee: Het maken van een telefonische afspraak. De top 100 belde naar een en dezelfde persoon met als doel een afspraak te maken. 

Top 50 e-assessment Verkopen
De 50 beste verkopers namen deel aan het e-assessment ‘Verkopen’; een digitale meting waarbij de mening van de verkoper wordt vergeleken met de anonieme waardering van tien klanten. Deze uitslagen werden afgezet tegen de top tien scores in Nederland. De 45 vragen die in het e-assessment zijn gesteld hebben betrekking op het dagelijks werk van een verkoper. De gestelde vragen zijn verdeeld in de acht stappen van het gefaseerde verkoopgesprek. 

Top twaalf: praktijk assessment
De twaalf beste kregen tijdens een praktijkassessment op een geheel andere manier de spiegel voor gehouden. Zij namen, onder het oog van een video camera, deel aan een aantal praktijksimulaties en voerden enkele werkopdrachten uit. 

De top vijf
Tijdens De Dag van de Verkoper ‘Sales is like an Army’ op maandag 10 januari stelt de top vijf zich voor aan een groter publiek. Ten overstaan van de honderd deelnemers op deze praktijkverkoopdag houden alle vijf kandidaten in de ochtend een 1-minuut presentatie Waarom met mij zaken doen? Direct daarna doet men mee aan een actief luisteren praktijksimulatie en heeft er nog een interview met de jury plaats. Tijdens de lunchpauze komt de vakjury bij elkaar om te besluiten wie zich Verkoper van het Jaar 2010 mag noemen.
Deze top vijf bestaat in alfabetische volgorde uit:
- Jan Douwe Gerbranda, Groothandel Jaap Breman
- Lykke Labordus. E-semble
- Menno Roozendaal, VelopA
- Paul Kamphuis, Meuwissen Bouwprodukten B.V.
- Priscilla Traets, Easy Internet Marketing
- Sander van den Bogert, Leoxx B.V.
* Omdat twee personen vanaf de vijfde plek gelijk de finale ingaan, staan zes personen vermeld. 

Vakjury
Commerciële directies van bedrijven uit verschillende branches vormen de vakjury:
- Harry Kloppenburg, Fides B.V. te De Lier
- Wouter De Bruyn, EPN International NV (winnaar 2009)
- Patrick Schilte, Sdu Uitgevers
- Robert Groot, PPG Coatings Europe B.V.
- Bart van Luijk, DOOR Training & Coaching te Doorn 

Uitreiking
Tijdens het plenaire slot op de Dag van de Verkoper ‘Sales is like an Army’ overhandigt de juryvoorzitter Harry Kloppenburg de finalisten het certificaat en huldigt de winnaar. Naast de gouden medaille, ontvangt de Verkoper van het Jaar een Open DOOR-training of -coaching naar keuze.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vijf geheimen van topverkopers
 Offerte op maat scoort
 Tien gladde verkooptrucs
 Verkopen vrouwen beter dan mannen?
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10