zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Talent start 2011 met strijd om droombaan

31 december 2010 - Chantal, Daan en Petra, drie hoogopgeleide young professionals, gaan vanaf 1 januari 2011 de uitdaging aan: vind in 60 dagen de baan van je dromen. Met een persoonlijke marketingcampagne en het inzetten van social media, zoals Twitter, LinkedIn, Facebook en hun persoonlijke weblog, gaan ze op zoek naar mensen en bedrijven die ze bij hun zoektocht kunnen helpen.


De drie kandidaten worden begeleid door Annemarie Appelman, die eerder dit jaar de afwijzingen op haar (traditionele) sollicitaties zat was. Annemarie bewees dat het mogelijk is om via je netwerk en een online campagne in 56 dagen een droombaan te vinden. "Door de campagne hebben mensen om mij heen alles geprobeerd om mij verder te helpen. Dat heeft mijn zoektocht een enorme boost gegeven en van een negatief proces een positief proces gemaakt." Annemarie is met de partners van de '60 Day Challenge' - Careerwise, Blikopener, Glimpen en Lifebrander - enorm enthousiast om de jonge talenten op weg te helpen. 



Volg de kandidaten in hun zoektocht
De drie young professionals staan ieder op een ander punt in hun carrière. Chantal (24) heeft net haar studie afgerond en is op zoek naar haar eerste baan, Petra (28) wil na drie jaar werkervaring een belangrijke carrièreswitch maken en Daan (29) zoekt, na ervaring als fiscalist, een baan die beter bij zijn talenten en drijfveren past. Chantal, Petra en Daan zijn vanaf 1 januari 2011 hier te volgen. 

 
 Doorsturen   4 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zes tips om uit te blinken waarin u maar wilt
 Talent vertrekt nu vertrouwen toeneemt
 Vijf tips om u te profileren op sociale media
 Social media spelen nauwelijks een rol bij banenjacht
 
 
reacties
 
Janus Kizuna  |   | 
31-12-2010
 | 
13:03 uur
En nu maar hopen dat de drombaan ook aansluit bij de capaciteiten van de kandidaat en deze dus zal gaan excelleren. Dat is de enige juiste match.
Rick  |   | 
1-01-2011
 | 
11:01 uur
Ik ben heel benieuwd. het is mij nog niet gelukt om door middel van social media een geschikte baan te vinden. Ik vertrouw dan ook meer op de ouderwetse brief met CV.

Jan  |   | 
2-01-2011
 | 
19:09 uur
Leuk initiatief. Ik vind dat te weinig mensen social media op de juiste manier inzetten om een baan te vinden. Twitteren dat je een baan nodig hebt is leuk maar conceptueel aan de slag gaan zie ik te weinig. Maak een blog en laat zien dat je een expert bent of wilt worden. Ga daarnaast aan de slag met Twitter (op dezelfde manier) dan heb je gewoonweg een veel grotere slagingskans.
Boudewijn van Achter  |   | 
3-01-2011
 | 
09:26 uur
Als we dat nu ook eens doen voor mensen tussen de 40 en 50. En daarna tussen de 50 en de 60. Ook deze mensen hebben talenten maar zijn niet sexy. Hoeveel dagen zou het duren voordat zij aan de bak komen. Geen droombaan maar een baan passend bij werk en denkniveau.
Vind het absoluut een proef waard!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10