29 december 2010 -
Op donderdag 17 februari 2011 vindt in Kasteel De Vanenburg in Putten voor de derde keer de uitverkiezing van het Gouden Oor plaats. Het Gouden Oor is de prijs voor de organisatie met het beste klachtenmanagement en is een initiatief van het Platform voor Klachtenmanagers.
Eerder sleepten MCB Nederland (2007) en ABN Amro (2009) deze prijs in de wacht. Na beoordeling van de applicaties en het uitvoeren van diverse site visits heeft de jury nu de genomineerden voor het Gouden Oor 2011 bepaald, te weten: Brabant Water, Robeco Direct, TNT Post Mail Nederland en Zorgverzekeraar Unive-VGZ-IZA-Trias.
Klachtenmanagement
Met de uitverkiezing van het Gouden Oor wil het Platform bijdragen aan meer bewustwording voor professionalisering van klachtenmanagement en de aandacht vestigen op best practices om van te leren. Op 17 februari presenteren de vier genomineerde organisaties voor het Gouden Oor hun best practices waarna de jury de winnaar bepaalt. De verkiezing wordt opgeluisterd met een key note speech van Gerrit Zalm, CEO ABN Amro Bank, over het herstel van klantvertrouwen binnen ABN Amro Bank en de rol van klachtenmanagement daarbij.
Jury
De jury van het Gouden Oor wordt gevormd door prof. dr. ir. Kees Ahaus (hoogleraar kwaliteitsmanagement aan de Rijksuniversiteit Groningen en directeur van TNO management consultants) Eric de Haan (voorzitter van Stichting IKM 3000 en directeur van Seven), prof. dr. Fred Langerak (hoogleraar Management van Productontwikkeling aan de Technische Universiteit Eindhoven) en drs. Jean-Pierre Thomassen (vennoot van TNO MC Customer Management).