20 december 2010 -
Ondanks de economische malaise geeft bijna 90 procent van de ondervraagden werknemers toch een kerstgeschenk. Het kerstgeschenk is uiteindelijk toch een blijk van waardering richting de medewerkers. HRbase vroeg aan 1.454 HR-professionals of en wat zij dit jaar aan hun werknemers schenken.
De verscheidenheid aan kerstgeschenken wordt met het jaar groter. Werknemers mogen van hun baas een keuze maken uit diverse kerstpakketten, geld of een donatie aan een goed doel. Het meest in het oog springende resultaat is dat nog steeds 43 procent aangeeft dit jaar voor een traditioneel kerstpakket te kiezen.
Maatschappelijk verantwoord
De rest van de HR-professionals geeft de werknemer waardebon (veertien procent) of een ander geschenk (dertien procent) zoals een kerstfeest, fles wijn, of een kerstbrood. Maatschappelijk verantwoorde kerstpakketten (zoals een gift aan een goed doel) zijn uit de gratie. Slechts drie procent van de organisaties heeft hiervoor gekozen.
Toch opmerkelijk dat nog 43 % kiest voor het traditionele kerstpakket. Mijns inziens gaan we die kant ook meer op. Het is toch een mooi familiemoment om samen met je kinderen te kijken wat er dit jaar in het pakket zit?
Wij als kerstpakketten leverancier krijgen heel vaak te horen dat werknemers ieder jaar toch weer benieuwd zijn wat er in de mooie kerstdoos zit. Hieruit maken wij op dat het verrassingselement bij een traditioneel kerstpakket nog steeds hoog is.