26 december 2002 -
Emailmarketing wint aan populariteit, vanwege de vermeende effectiviteit en vooral vanwege de lage kosten. Toch geldt ook hier: bezinnen alvorens te beginnen.
Volgens Marketing news is een periodieke nieuwsbrief het meest effectief (dit in tegenstelling tot een eenmalige emailactie). Emailprogramma's zijn goed inzetbaar om klanten te binden, de merkwaarde te vergroten en meer omzet te genereren. Daarbij zijn drie succesfactoren van belang.
Klantendata Zorg voor een database of house-list met relevante gegevens over geïnteresseerde klanten. Het eenmalig huren van een emailbestand is handig om een begin te maken, maar uiteindelijk zoekt u abonnees die zich vrijwillig door u op de hoogte laten houden.
Content Zorg voor relevante, gerichte, bondige en gepersonaliseerde of op maat gesneden berichtgeving.
Frequentie De juiste frequentie: niet te weinig (dan vergeten klanten je) maar ook niet te vaak (want dan melden ze zich af). Vuistregel: nooit vaker dan eens per week, nooit minder vaak dan eens per maand.
Bron:Marketing Online