zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Tekort in contactcenterbranche houdt aan

8 december 2010 - Contactcenters krijgen hun vacatures moeilijk ingevuld. Dit zal ook de komende jaren zo blijven. Mbo-leerlingen die de opleiding voor contactcentermedewerker volgen, hebben daarom een grote kans op een baan. Dit blijkt uit onderzoek van kenniscentrum ECABO.

Van alle vacatures in 2009 voor contactcentermedewerker was de helft geschikt voor schoolverlaters: ruim 5.500. Bijna 1.600 leerlingen in Nederland volgen de mbo-opleiding medewerker contactcenter.



Negatief beeld
Het personeelstekort komt onder andere door het negatieve imago van de contactcenters. Daardoor zijn vacatures lastig in te vullen en is het personeelsverloop groot. Ook de lage beloning speelt een rol. 

Professionalisering
Hiertegenover staat dat de branche zich juist steeds verder professionaliseert. De branche gebruikt nieuwe kanalen voor klantcontact: e-mail, internet, chat en sms. Hierdoor veranderen de 'callcenters' in 'contactcenters'.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Klantinteractie is inmiddels een kritische succesfactor
 Steeds meer offshore contactcenters in Suriname en Turkije
 Contactcenters halen steeds meer klanten binnen
 Consument mijdt spraakherkenningssysteem
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10