6 december 2010 -
De jaarverkiezing van de Ster Gouden Loeki 2010 is van start gegaan. Het afgelopen jaar heeft het publiek massaal gestemd op de leukste, mooiste en meest ontroerende tv-commercials. Het resultaat is een longlist van 36 genomineerden. In de komende twee weken bepaalt het publiek welke vijf tv-commercials uiteindelijk in aanmerking komen voor de Ster Gouden Loeki 2010.
Op vrijdag 17 december om 15:00 uur sluit de jaarverkiezing en maakt Nederland zich op voor de ontknoping die diezelfde avond live te zien is op Nederland 1 om 20:30 uur.
I love reclame De Ster Gouden Loeki is één grote ode aan de wereld van reclame. De prijs die in 1995 door Ster in het leven werd geroepen om de acceptatie van reclame te vergoten, heeft inmiddels een belangrijke status gekregen binnen de reclamewereld. De prijs prikkelt reclamemakers en adverteerders om reclame te maken die niet alleen effectief is maar ook vermaakt, die wat losmaakt bij de kijker.
Winnaars De eerste Ster Gouden Loeki werd in 1995 uitgereikt. De winnaars waren achtereenvolgens: KLM ‘Zwanen’ (1995), Rolo ‘Olifant’ (1996), Melkunie ‘Bommetje’ (1997), Calvé Pindakaas ‘Goal!’ (1998), Gouden Gids ‘Haai’ (1999), Dommelsch ‘Archeoloog’ (2000), Centraal Beheer Achmea ‘Rio’ (2001), Calvé Pindakaas ‘Voetballertje’ (2002), Amstel ‘Klussen’ (2003), Centraal Beheer Achmea ‘Leeuw’ (2004), Planet Internet ‘Moderne Technieken’ (2005), Centraal Beheer Achmea ‘Acupunctuur’ (2006), KPN ‘Goeiemoggel’(2007), SP ‘Thuiszorg’ (2008) en Heineken ‘Walk-in Fridge’ (2009).